HOW MUCH does Facebook pay you when you take a lot of time to make it a billionaire while you're poor? Do you want to conquer FaceBook, Google, or any social you are using and make them pay you hard currencies for using them? That has a DYNAMIC SYSTEM. Contact Me! GET INSIGHTS ON HOAS ABOUT FACEBOOK.

Cultural Renaissance!

The necessity of the Cultural Renaissance stems from its vitality that is necessitated by the stage of cultural foggy, cultural blackout and cultural absenteeism in which we live in the time of the Corona virus, although this mental absenteeism and cultural flattening of people began decades ago during the last period of the Cold War era and continued after the end of the Cold War.

The world needs an emerging urgent cultural renaissance to revive our lives and solve all the problems caused by the policies that created the phenomenon of global warming, which caused climate change and the ignition of the world with rising temperature heating the world and melting the ice and causing the spread of epidemics such as the epidemic of Corona virus (COVID-19) and other diseases ...

This bad weather with all its impacts that you are reading about here in this picture for the first time in your life happened because of the policies that caused a breach of the international ecological balance (infringement of the law of nature) through civil industrialization and intensive military industrialization and its toxic products.

This ignition of the world, which occurred in terms of weather and nature, was accompanied by the ignition of the world with the escalation of terrorism, conflicts and wars from a political and religious point of view. If you have not noticed this, or made a comparison between this ignition and that, then know that all these ignitions have political reasons.

These political reasons led to the end of the Cold War Era. And if you consider ending the Cold War period and all that deterioration in the world are good things that have happened to the world, you are delusional. You are delusional because the end of the Cold War was an end to the balance of the global political powers, and now that one political force is controlling the world and playing alone in the political arenas to pass its policies.

Is that considered good?

In addition, international terrorism was created during the efforts of the capitalist powers in the world to end the Cold War period. Is this also one of the advantages of ending the cold war?

The balance of the global political power is the balance of global political system, which had existed with Communist and socialist powers, as leftists  in one hand and the capitalist and the other rightist parties in the other hand.

The creation of international terrorism was one of the processes of the capitalist powers to end the Cold War epoch. If you don't know this just read history even from the point of view of the media of the capital power.

But, use your mind while going through the events in Afghanistan and the interference of capitalism which was not supported by a political agreement with a system in Afghanistan, as the agreement between Afghanistan and Russia was. In stead the agreement of the capitalists was between them and the rebels called Mujahideen, who are also capitalist and rightists.

To know more get to the sections of the Global Dynamics below the following Arabic sections, which are a translation to the first paragraphs here and the article at Cultural Revival. You can read it too to know the development of the cultural revival to Cultural Renaissance.

مقدمة نهضة ثقافية Cultural Renaissance كعملية تقدمية لتصحيح المفاهيم

ضرورية النهضة الثقافية تنبعث من حيويتها التي تحتِّمها مرحلة الضبابية الثقافية Cultural Obscuration والتعتيم الثقافي والتغييب الثقافي الذي نعبش فيه في زمن كورونافيروس Coronavirus، رغم ان هذا التغييب الذهني والتسطيح الثقافي للشعوب بدأ منذ عقود خلال الفترة الأخيرة من عهد الحرب الباردة وإستمر بعد إنهاء فترة الحرب الباردة.

هذا الطقس السيئ Climate Change بكل آثاره التي تقرأ عنها هنا في هذه الصورة لأول مرة في حياتك حدث بسبب السياسات التي تسببت في خرق التوازن البيئي الدولي (انتهاك لقانون الطبيعة) من خلال التصنيع المدني والمكثف التصنيع العسكري ومنتجاته السامة.

يحتاج العالم إلى نهضة ثقافية ناشئة وعاجلة لإنعاش حياتنا وحل جميع المشاكل التي سببتها السياسات التي خلقت ظاهرة الإحتباس الحراري Global Warming والتي تسببت في تغيُّر المناخ واشتعال العالم بارتفاع درجات الحرارة وذوبان الجليد، مما أدي الي انتشار الأوبئة مثل وباء مرض كورونا فيروس Corona virus (كوفيد-19) والأمراض الأخرى ...

سوء الطقس هذا، بكل آثاره التي تقرأ عنها هنا بهذه الصورة ولأول مرّة في حياتك حدث بسبب السياسات التي تسببت في خرق التوازن الدولي الايكولوجي (انتهاك لقانون الطبيعة) عن طريق التصنيع المدني والتصنيع العسكري الكثيف ونواتجه من سُميات.  التوازن الدولي الايكولوجي هو التوازن البيئي الدولي الذي يحافظ علي توازن قوانين الطبيعة.

اشتعال العالم هذا والذي حدث من ناحية الطقس والطبيعة صاحبه اشتعال العالم بتصاعد الإرهاب والنزاعات والحروب من الناحية السياسية والدينية. إذا لم تكن قد لاحظت ذلك، أو عقدت المقارنة بين هذا الإشتعال وذاك، فأعلم ان كل هذه الإشتعالات ورائها أسباب سياسية وبالتالي قوي سياسية أسهمت في تلك الأسباب.

الأسباب السياسية هذه هي التي أدت الي إنهاء الحرب الباردة. وإذا كنت تعتبر إنهاء فترة الحرب الباردة وكل هذا التدهور في العالم هي أشياء جيدة حدثت للعالم وحسنة، فأنت واهم. أنت واهم لأن إنهاء الحرب الباردة كان إنهاءاً للتوازن الدولي في موازين القوي الدولية العالمية، وحيث أصبحت الآن قوي سياسية واحدة تسيطر علي العالم وتلعب لوحدها في الساحات السياسية لتمرير سياساتها. فهل تعتبر ذلك حسنة؟ بالإضافة الي ذلك فان الإرهاب الدولي قد تمت صناعته إثناء مساعي القوي الراسمالية Capitalist Powers في العالم لإنهاء فترة الحرب الباردة. فهل هذه أيضاً إحدي مزايا إنهاء الحرب الباردة، أو حسنة من حسنات إنهاء الحرب الباردة؟

توازن القوي السياسية العالمية هو توازن النظام السياسي العالمي، الذي كان موجوداً مع وجود القوى الشيوعية والاشتراكية، مثل اليساريين من ناحية والقوي الرأسمالية وأحزابها اليمينية الأخرى من ناحية أخرى.

كان نشوء الإرهاب الدولي إحدى عمليات القوى الرأسمالية لإنهاء حقبة الحرب الباردة. إذا كنت لا تعرف هذا، فما عليك سوى قراءة التاريخ حتى من وجهة نظر وسائل الإعلام التي تديرها قوي رأس المال.

لكن، استخدم عقلك أثناء استعراض الأحداث في أفغانستان وتدخل الرأسمالية الذي لم يكن مدعوماً باتفاق سياسي مع نظام في أفغانستان في ذلك الوقت بالتحديد والذي كانت فيه القوي الافغانية الشيوعية تقود البلاد، كما كان الاتفاق بين أفغانستان وروسيا. وعلي النقيض من ذلك، كان اتفاق الرأسماليين بينهم وبين المتمردين المدعوين بالمجاهدين، وهم أيضاً رأسماليون ويمينيون.

لمعرفة المزيد، انتقل إلى أقسام الديناميكيات العالمية Global Dynamics أسفل الأقسام العربية التالية، والتي هي ترجمة للفقرات الأولى هنا والمقال في الإحياء الثقافي. يمكنك قراءته أيضاً لمعرفة تطور الإحياء الثقافي Cultural Revival للنهضة الثقافية Cultural Renaissance.

تبدأ النهضة الثقافية Cultural Renaissance من خلال الإحياء والإنعاش الثقافي Cultural Revival

هذا حديث الثقافة العاقلة وحيث إن إحياء الثقافة هذا مطلوب أيضاً لإحياء الحياة من خلال تعديل التأثيرات السلبية غير التقدمية وحل المشكلات التي بدأت تتطور وتتصاعد بشكل كبير، عاماً بعد عام، منذ نهاية حقبة الحرب الباردة، مع غياب قوي سياسية عالمية مساوية للقوى الرأسمالية لإيقاف هذا الوضع المأساوي.

يحتاج العالم بشكل أساسي إلى تعديل الثقافة السياسية Political Culture التي تعلمها من الاعلام الدولي المضلل، وما قرأه من معلومات مضللة بعد نجاح خطط القوى الرأسمالية التي هدفت إلى إنهاء توازن النظام السياسي العالمي، والتي تبعتها التأثيرات التي أحدثتها هذه الخطط على توازن النظام البيئي العالمي.

دعنا نعرف المزيد عن الثقافة السياسية التي أسهمت فيها بقدر كبير قوي راس المال Capital Power الدولي المذكورة والتي نحتاج إلى تغييرها أولاً. بعد تحليل هذا المصطلح وطريقة تعريفه واستخدامه، ستكون كيفية تغييره من خلال التعليم الثقافي القائم على الديناميكيات الثقافية Cultural Dynamics، والتي تعتبر مهمة للغاية للحفاظ على طريقة التفكير التقدمية سهلة للغاية.

على هذا النحو، فإن الطريقة التقدمية في التفكير تتطلب عقولاً ديناميكية Dynamic Minds لديها القدرة على متابعة ما حدث للعالم وما زال يحدث، منذ نهاية حقبة الحرب الباردة، والتحقيق في الأحداث وتحليلها بشكل صحيح من خلال القضاء على كل ما تمّ ضخّه في عقولنا من خلال تضليل وسائل الإعلام السياسية الدولية International Political Media.

لذلك نبدأ بتعريف وتحليل الثقافة السياسية المذكورة ...

تختلف الثقافة السياسية كمفهوم سياسي بين تصنيفات السياسة الإشتراكية، والسياسية الرأسمالية، والسياسة الشوفينية، أو السياسة النازية. وفي النُظم الدميقراطية تختلف الثقافة السياسية بين المحافظين والتجذيرين والليبراليين واليساريين. كل التجارب التاريخية وحتي وقتنا الراهن تعطينا الإنطباع القوي علي ان كل هذه الفئات التصنيفية السياسية كانت وما تزال علي خطأ في ممارساتها السياسية، مما يشير الي ان تلك الثقافات السياسية بها خلل من نوع ما. ليس ذلك فحسب، بل ان الممارسات السياسية التي صاحبتها الأخطاء تبرهن علي ان تلك الثقافات السياسية علي مستوي الفهم العام لها لم تكن ثقافات سياسية أصيلة تنتمي الي الأصول الإنسانية والي ما يُفترض ان تكون عليه الثقافة كمصطلح إيجابي تعني الفهم الصحيح والممارسة الصحيحة لأي كيان إجتماعي. هذا يعني ان الثقافة لابد ان تكون ثقافة مستنيرة وحيث ان الثقافة كمفردة لغوية يجب ان تدل علي الإستنارة، والإستنارة في هذا الجانب لا تحتمل الخطأ. نحن لا يُفترض ان نقول ثقافة متخلِّفة، أو ثقافة رجعية، إذ كيف يمكن ان تكون الثقافة متخلِّفة، أو رجعية في حين ان الأصل فيها هو الإستنارة الجمالية aesthetic، مما يشير إلى حدوث أمر تقدمي، والذي يعكس بالمصطلح الجودة المتقدمة؟

ديالوغ النهضة الثقافية Cultural Renaissance كحوار ثقافي Cultural Dialogue تقدمي

مدخلات التنوير لها ميولها الخاصة، والتي هي تقدمية. إنه ليس مجرد تعريف عادي، عندما تفكر فيه بشكل صحيح. الميل، أو بعبارة أخرى، ميل الشخص الواضح الذهن عند التفاعل معه سيكون أكثر استعداداً لأن يكون دائماً تقدمياً، من خلال امتلاك عقل تقدمي وليس عقلاً محنَّطاً.

هذا يعني أن العقل المتقدم تدريجياً هو مثقف جيداً وبالتالي عقل شخص مثقف، حيث يتم تنقية خصائص هذا العقل عن طريق الذوق ثم الأخلاق. لكي تحدث هذه القيم يجب أن يكون هناك تعليم علماني جيد وهذا يعني التنوير الموجه علمياً بدون آثار دينية أو أساطير أو رهاب أو مخططات سياسية عليه.

عندما أقول، ليس من المفترض أن نقول ثقافة متخلفة، أو ثقافة رجعية، واستناداً إلى منطق هذا البيان، كما جاء، أعرّف أن العديد من مؤشرات الثقافة السياسية يتم أخذها بدقة من خلال النظر أكثر في كلمة ثقافة. بشكل عام.

تلك العادات التقليدية الشخصية العادية لمجتمع ما والمسماة بثقافة العامة، والتي بالتالي توصف بالثقافة، مهما كانت، عندما نتحرى عن هذه القاعدة العامة للثقافة، ندرك أنها طريقة لممارسة الأشياء التي لطالما كانت من معتقدات وعادات المجتمع، حتى دون التفكير في تلك المعتقدات والعادات علمياً وهل لها منطق ام لا.

هذه هي عادة الشخص غير المتعلم تجاه الأشياء السحرية، أو الأشياء التي يعجز العقل العادي عن فهمها وعادات الأشخاص الذين يؤمنون بالأساطير.

هذه الدلالات تعكس بوضوح ان التعريفات التي أُعطيت لمفهوم الثقافة السياسية علي انها مجموعة المواقف والمعتقدات والمشاعر التي تعطي النظام والمعنى للعملية السياسية والتي توفر الافتراضات والقواعد الأساسية التي تحكم السلوك في النظام السياسي، أو إنها تشمل كلا من المثل السياسية ومعايير العمل لنظام الحكم، تعكس ان تلك الدلات جوفاء، طالما وُجدت التاقضات بين أنظمة الحكم السياسية المختلفة من شيوعية ورأسمالية، وليبرالية، ومحافظة. فهل الثقافات السياسية لتلك المجموعات السياسية يمكن إعتبارها بأي حال من الأحوال ثقافات سياسية، في حين اننا قلنا ان الثقافة هي بالضرورة ثقافة مستنيرة وان الإستنارة تعني انها ثقافة تقدمية؟

إنها فارغة، طالما كانت هناك دائماً تناقضات في الأنظمة السياسية بين الأنظمة المختلفة للشيوعية والرأسمالية والليبرالية والمحافظة. بمجرد أن تختلف الممارسات وفقاً للأيديولوجية المختلفة لكل من هذه الأحزاب، فهذا مؤشر جيد على عدم وجود ثقافة سياسية.

لا توجد طريقة للقول بأن لكل من هذه المجموعات ثقافته السياسية الخاصة وأن تلك الثقافات مختلفة، طالما يتم تعريف الثقافة على أنها ثقافة تقدمية وأن الثقافة التقدمية تتماشى دائماً مع الناس والوقائع والظواهر ومصالح الشعب وليس السياسيين النُخب من أي من هذه الأيديولوجيات.

من حيث المبادئ، الثقافة التقدمية هي الثقافة الشيوعية، فقط أفهم المعني العام لمفردة شيوعية، لكن قادة الشيوعية ضلوا طريقهم عن ممارسة الشيوعية الصحيحة. والتاريخ دليل على هذا القول وما نقف عليه الآن بعد انهيار ميزان التوازن السياسي العالمي دليل آخر.

إن انهيار النظام البيئي العالمي هو الدليل الثالث ونتائج هذه الانهيارات التي تظهر في المواقف التي نعيش فيها مع الصراعات والصعوبات الاقتصادية والإرهاب الدولي وأوبئة حصاد الحياة هي الدليل الرابع.

الثقافة السياسية الحقيقية لن تنتج كل هذه الأضرار لحياتنا.

هل تعتبر الثقافات السياسية لهذه المجموعات السياسية بأي شكل من الأشكال ثقافات سياسية، في الوقت الذي قلنا فيه أن الثقافة هي بالضرورة ثقافة مستنيرة والتنوير يعني أنها ثقافة تقدمية؟

الآن، ما يجعلني أعتبر أنه يجب إحياء مفهوم الثقافة السياسية هو أن الثقافة مفهوم تقدمي لا يقبل الخطأ في أي من الأمور التي تتعلق بجميع قطاعات المجتمع البشري في أي مكان.

طالما أن القيود اللغوية لتعريف الثقافة السياسية قد سارت على هذا النحو من خلال وصفها للثقافة السياسية، وطالما ثبت أن العالم يعاني من التدهور المستمر الناجم عن الأنظمة السياسية الكلاسيكية Classic Political Systems، فإن تعريف الثقافة السياسية بهذه الطريقة هو خطأ تماما.

دواعي الإنبعاث الثقافي Cultural Renaissance الأصيل

حدث التدهور العام بسبب السياسات الخطأ وغير العقلانية للعديد من الأنظمة السياسية المختلفة، والتي أصفها بأنها أنظمة كلاسيكية ذات تصنيفات سياسية مختلفة عبر التاريخ. هل هذا يثبت أي ثقافة سياسية؟

أنتجت هذه الأنظمة الكلاسيكية Classic Systems العديد من الأزمات الاقتصادية والصحية والاجتماعية والسياسية في أجزاء كثيرة من العالم. الأزمات هي أكثر من كونها تتلخص في جائحة فيروس كورونا والأزمات الاقتصادية والإرهاب الدولي والصراعات السياسية والآثار النفسية الاجتماعية.

الآن، ان الذي يجعلني أعتبر انه لابد من إنعاش مفهوم الثقافة السياسية هو ان الثقافة مفهوم تقدمي لا يقبل الخطأ في أي أمر من الأمور التي تخص كل قطاعات المجتمع الإنساني في أي مكان كان. وطالما ان التحديدات اللغوية الخاصة بتعريف الثقافة السياسية قد ذهبت بذلك الطريق من خلال وصفها للثقافة السياسية، وطالما أثبت ما يُعانيه العالم من تدهور أخطاء السياسات بتصنيفاتها السياسية المختلفة عبر التاريخ، والتي أنتجت العديد من الأزمات الإقتصادية والصحية والإجتماعية والسياسية في العديد من بقاع العالم، فان الثقافة السياسية التي أسعي اليها هي تلك الثقافة المستنيرة التقدمية التي تجعل الشعوب تفهم حجم هذه المخاطر ومن أين نتجت وتعمل علي حلِّها من خلال برنامج ثقافة سياسية تقدمي. هذا البرنامج الخاص الذي يشمل الثقافة السياسية الجديدة مجترح تفصيلي في نظرية الجماهير Theory of Masses ومفاعلها العلمي LPE 

تابع في الديناميكيات العالمية.

الديناميكيات العالمية هي آليات إنبعاث ثقافي Cultural Renaissance تقدمي

نظراً لأن الثقافة بالتعريف الجمالي تقدمية وممارسات السياسات المختلفة التي تتنوع بين المحافظين واليساريين والليبراليين والراديكاليين تجعل عالمنا أسوأ منذ نهاية حقبة الحرب الباردة، تأتي الديناميكيات الدولية Interntional Dynamics لإحياء وإنعاش الثقافة السياسية وتحويلها إلى حيث تنتمي ... بمعنى الثقافة السياسية التقدمية وبالتالي تحقيق النهضة الثقافية Cultural Renaissance.

لذا، فإن كل جزء من الديناميكيات الدولية هو إحياء ثقافي. هذه الديناميكيات العالمية لها تاريخ من الاختراع من خلال الأفكار الديناميكية Dynamic Ideas السياسية، التي سوف تتصفحها في بعض الأقسام وهي مجموعة الدينميكيات الاقليمية التي خططتُ لها لتجربة "تربية" الجماهير بيئياً وسياسياً والبحث عن أفضل الطرق لتجميع الجماهير معاً لتحقيق بعض المشاريع، وحيث أسهمت تلك التجارب في العمل مع الجماهير في تحويل الديناميكيات الإقليمية الي دولية.

The Global Dynamics are Mechanisms of Cultural Renaissance!

As culture by an aesthetic definition is progressive and the practices of different policies that divers between conservatives, leftists, liberals and radicals make our world worse since the end of the Cold War Era, the Global Dynamics come to revive political culture and turn it into where it belongs... meaning the progressive political culture.

So, every part of the International Dynamics is a cultural revival. These global dynamics have history of invention through political Dynamic Ideas, you will get through in some of the sections, which I planned to experiment with "culturing" the masses environmentally and politically and seeking the best methods of gathering the masses together to achieve some projects I planned out of these dynamic ideas.

Cultural Renaissance on Global Dynamics 1

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/1IiIci7hjZE

Cultural Renaissance on Global Dynamics 2

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/RT4C3xydsP0

Cultural Renaissance on Global Dynamics 3

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 3, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/c_ND8kUL0qE

Cultural Renaissance on Global Dynamics 4

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 4, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ReNcMhG9cyA

Cultural Renaissance on Global Dynamics 5

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 5, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/li3063nECGc

Cultural Renaissance on Global Dynamics 6

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 6, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/r0UEcDryJ3o

Cultural Renaissance on Global Dynamics 7

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 7, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/rHQj6HSY-KM

Cultural Renaissance on Global Dynamics 8

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 8, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/96G732HGY-M

Cultural Renaissance on Global Dynamics 9

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 9, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/23Lz89zS1RY

Cultural Renaissance on Global Dynamics 10

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 10, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KRFWybE5aRE

Cultural Renaissance on Global Dynamics 11

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 11, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9MdhdJeCdUk

Cultural Renaissance on Global Dynamics 12

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 12, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/bGUtj5oC6Bo

Cultural Renaissance on Global Dynamics 13

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 13, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/T3-x88Aa8RE

Cultural Renaissance on Global Dynamics 14

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 14, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/od3_2Izg8ZQ

Cultural Renaissance on Global Dynamics 15

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 15, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/zstFN59hBBE

Cultural Renaissance on Global Dynamics 16

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 16, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/UpqUOFam8ww

Cultural Renaissance on Global Dynamics 17

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 17, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/W_YIPjCc-os

Cultural Renaissance on Global Dynamics 18

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 18, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/-Q9rWV34q18

Cultural Renaissance on Global Dynamics 19

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 19, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/Vu92eOwaNcc

Cultural Renaissance on Global Dynamics 20

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 20, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/cMBy27DkYXQ

Cultural Renaissance on Global Dynamics 21

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 21, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/7c2GRUdXzKM

Cultural Renaissance on Global Dynamics 22

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 22, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/83-IO088B94

Cultural Renaissance on Global Dynamics 23

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 23, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/HH2xgm-GfvM

Cultural Renaissance on Global Dynamics 24

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 24, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/MZGd4rUXJKc

Cultural Renaissance on Global Dynamics 25

Cultural Renaissance on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 25, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/temDIxPSZ1U

Cultural Renaissance on Global Dynamics 26

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 26, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/pNJMy3Pxc8c

Cultural Renaissance on Global Dynamics 27

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 27, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/t0MfZ5736-c

Cultural Renaissance on Global Dynamics 28

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 28, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/0kU5zEW8lhg

Cultural Renaissance on Global Dynamics 29

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 29, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ojLU2ywQoVY

Cultural Renaissance on Global Dynamics 30

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 1, Arabic video lessons by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/IsG7AuIhQXQ

Cultural Renaissance on Global Dynamics 31

Cultural Revival on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 2, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/NySLGBEF4xM

Cultural Renaissance on Global Dynamics 32

Cultural Revival on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 3, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/U7XfY9ZpKo0

Cultural Renaissance on Global Dynamics 33

Cultural Revival on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 4, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KWDyaLCz4NA

Cultural Renaissance on Global Dynamics 34

Cultural Revival on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 5, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/JPJ2giLACkI

Cultural Renaissance on Global Dynamics 35

Cultural Revival on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 6, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/8cwf5H7ivbQ

Cultural Renaissance on Global Dynamics 36

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 7, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/kr0R1-IqPKE

Cultural Renaissance on Global Dynamics 37

Climate Justice, Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/4HS-Jq7bJJ0

Cultural Renaissance on Global Dynamics 38

Climate Justice, Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9VH_f045Bv4

Cultural Renaissance on Global Dynamics 39

Cultural Renaissance on Global Dynamics 40

Cultural Renaissance on Multilingual Dynamics 1

Cultural Renaissance on Bilingual Dynamics 2

Cultural Renaissance on Multilingual Dynamics 3

Cultural Renaissance on Bilingual Dynamics 4

Cultural Renaissance Encouraged Me to Inspire and Guide the Masses to Plant More than 5,000,000 Martyr's Tree in Eritrea

Cultural Renaissance Energized Me to Create Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 1 from the Idea of the Eritrean Martyr's Tree

Cultural Renaissance Fired My Imagination to Create Additional Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 2 to Spark the Sudanese Revolution

Cultural Renaissance Influenced Me to Create More Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 3 to Support the Sudanese Revolution

Cultural Renaissance Inspired Me to Mobilize the Sudanese Revolution through Long Years and It Failed

Cultural Renaissance Motivated Me to Create 3 Mechanisms for a Progressive Sudanese Revolution Neglected by Sudanese, so the Revolution Failed

Cultural Renaissance Persuaded Me to Uncover the Muslim Brothers, the Founders of International Terrorism with Other Global Elements

Have Ideas to Support Cultural Renaissance?

* Answer the question and write your ideas. You can also write comments on Cultural Renaissance. Don't worry, if you don't know how to write, or you just want to write in a different language, which is not Arabic, or English. Just write in any language and I will do the translation job for you, so you become an international writer. That will make you a professional writer. Share your page, when you get it published.

* Signup for HOA Political Scene Newsletter through the form on Cultural Renaissance and confirm that. Watch for an email with a link to confirm. You can read about the newsletter on the provided link.

* Share the links of the Global Dynamics including Cultural Renaissance and share the posters of the global political campaign on good websites (please not in FaceBook) and fix the posters everywhere on public places.

* Contact Us to let us know that you read Cultural Renaissance, understand the gestures and you would like to stand by the side of the global masses, as you learned from the Cultural Renaissance and you want to be an activist to work for the masses.

* Forward HOA Political Scene to your friends, including the link of Cultural Renaissance as follows  to take the same actions.

* Read about the problems we have globally including the effects of climate change on the environment, nature and the people on many places in the world, as you read on Cultural Renaissance at 100-beautiful-sites-in-the-world.com/100-beautiful-sites-blog.html.

* Watch documentaries and movies on these crises caused by the political issues you read about on Cultural Renaissance at tvcinemaapp.com/tv-cinema-app-blog.html. Please, when you find anything that doesn't make any sense to you, come here to write about it. I will answer your queries and reward you for that by offering you some good books to read and know more about how to make your life better.

The form above is for signing up for the newsletter and the one below is for writing Comment C2 Entries on Cultural Renaissance.

Have A Great Story About This Topic?

Do you have a great story about this? Share it!

[ ? ]

Upload 1-4 Pictures or Graphics (optional)[ ? ]

 

Click here to upload more images (optional)

Author Information (optional)

To receive credit as the author, enter your information below.

(first or full name)

(e.g., City, State, Country)

Submit Your Contribution

  •  submission guidelines.


(You can preview and edit on the next page)

Enjoy this page? Please pay it forward. Here's how...

Would you prefer to share this page with others by linking to it?

  1. Click on the HTML link code below.
  2. Copy and paste it, adding a note of your own, into your blog, a Web page, forums, a blog comment, your Facebook account, or anywhere that someone would find this page valuable.

نُشرت مطلع هذا العام

رواية "الموتُ شرقاً" تكشف لك سرّ الموت الشرقي التراجيدي المستمر للإنسان

Sudanese Journalist, poet, write and human and political activist Khalid Mohammed Osman

احصل علي الرواية الآن واكتشف إنهيار القواسم المشتركة، واستلهم إبداعا يشبه الأسطورة في النص الروائي

"Follow", "like", "tweet", or "pin" the pictures to express your love! Thanks

Horn Africa's Political Tragedy

Love in the Internet Time on Apple Books

Rising of the Phoenix Poetry on Apple Books

Free Poetry Picture Book

Free poetry picture book on Apple Books. You can use the images on public places for your customers to enjoy, while taking coffee.

The French & Spanish Versions

You can work the French versions and the Spanish versions of the two books above with me on, one on one bases. Contact Us.

HOAs Political Poetry Imaged

I'll be thankful, if you get one of my books.

My Books!

Publish Your Book

Let's be the publishers of your book. Use the form at Contact Us.


Work From Home With SBI!