FACEBOOK IS SOCIAL DICTATORSHIP & SOCIAL MEDIA SPAM, but that is not all. GET THE INSIGHTS ON HOAS ABOUT FACEBOOK., AS ONE OF HOA'S DYNAMICS AND SEE THE OTHER DYNAMICS IN MORE THAN 90 BILINGUAL PAGES.

FaceBook Isn't What You Need!

FaceBook is a very dangerous obsessive and security social network, and this issue is a kind of dictatorial mindset, which is Face Book, along with all this, that manages what is described as unwanted emails (SPAM) and unwanted messages.

The obsessive mentality appears through controlling all names of people. You will not know this unless you type anyone’s name on the search engines and then Face Book will appear to you more than once on the first page of the search results pages with lines telling you so-and-so on Face Book, connect with so-and-so, or find your friends on Face Book, as if it is indeed that your friend will be on Face Book.

In fact, I noticed that there are many facts about FaceBook people don't know... even well-educated people don't know. To continue with the English version, read HOA's about FaceBook. The following is the language translation to that page into Arabic language.

FaceBook: الفيسبوك إستحواذي، أمني، يهدد الأعمال الصغيرة وحتي محركات البحث

الفيسبوك هو شبكة تواصل إجتماعي إستحواذية وأمنية خطيرة جداً وهذه المسألة هي نوع من تفكير عقلية دكتاتورية وهو أي الفيس بوك الي جانب كل هذا يدير ما يُوصف بالرسائل الاقتحامية غير المرغوبة. العقلية الإستحواذية تظهر من خلال السيطرة علي الأسماء جميعها. أنت لن تعرف ذلك ألا إذا كتبت إسم أي شخص علي محركات البحث وعندها سوف يظهر لك موقع الفيس بوك FaceBook أكثر من مرة علي الصفحة الأولي من صفحات نائج البحث مع سطور تقول لك فلان الفاني علي الفيسبوك واصل فلان الفلاني او أجد أصحابك علي الفيس بوك، وكأنه بالضرورة ان صاحبك هذا سيكون علي الفيسبوك. هذا نوع من التفكير المسبق بان كلّ الناس سوف تكون علي الفيس بوك. حسناً، حتي إذا قلنا ان ذلك طبيعة محركات البحث بان تجذب لك عند البحث وسائل التواصل الإجتماعي، فلماذا يستحوذ الفيس بوك علي وضع جيّد أكثر من مرة علي الصفحة الأولي؟

الرسائل الاقتحامية غير المرغوبة تصلك حتي في بريدك باسم الفيس بوك لتقول لك ان صديقك فلان يدعوك الي صفحته او الي الإنضمام اليه في فيسبوك FaceBook، خاصة إذا كنت تستخدم مصدراً آخر لقراءة موجزات ال RSS. وهي خلاصات بأي تطوّر يحدث في أي موقع علي الإنترنت يجدد صفحاته بنشر صفحات إضافية، خاصة المواقع الخبرية. بالإضافة الي ذلك فكل موقع اعمال علي النت مهما كان نوعها أصبح يعتمد علي هذا الأسلوب ليطلب منك متابعته علي الفيسبوك. 

أي عقلية تسعى للسيطرة على الآخرين او الإستحواذ لأي غرض من الأغراض هي وجه للديكتاتورية. لسوء الحظ، إنها ديكتاتورية يُجبر البعض علي إختيارها لأنفسهم لانهم يحتاجون الفيسبوك لأغراض شخصية خاصة بهم، ومن تلك الأغراض ترويج أعمالهم، او حب الظهور، فكثيرون لا يعرقون أي شئ عن الإنترنت هناك ويستخدمون هذا الفيسبوك لتحقيق رغباتهم وطموحاتهم الشخصية في الظهور والتباهي حتي بانهم في الفيس بوك وكأنهم أعلام فكرية مثقفة يشار اليها بالبنان.

في حالة الفيسبوك هذه يتم إجبار الناس على إستخدامه لتلبية رغبتهم في جذب الانتباه، أو بسبب نواياهم في الترويج لأعمال أخرى. أو لمجرد رغبتهم في التحدث عن الآخرين او التحرش بهم، أو رغبتهم في الدردشة الفارغة لقتل الوقت، أو رغبتهم في التعارف لأغراض جنسية، الي آخر هذه الأمور المذكورة التي لا تخدم الإنسانية في شئ.

أي عقلية مهيمنة هي وجه للديكتاتورية، سواء كانت في مجال تقديم الخدمات العامة، أو على مستوى الدولة، أو أماكن العمل، أو الأماكن التعليمية، أو المحيط والجو الاجتماعي.

الأمر الآخر في فيسبوك انه يقوم بإعادة نشر أعمال مثقفين آخرين عشوائيًا وانتهاكًا لحقوق الملكية الفكرية ولا توجد لديه رقابة جادة في مثل هذه الأمور عندما يقوم أحد المستخدمين بفعل ذلك، أي بالتعدي علي حقوق المكلكيات الفكرية. وفي هذا الشأن يتمّ الإستحواذ حتي الكلمات الرئيسية (keywords) ذات الوزن علي الإنترنت لجذب محركات البحث.

الهيمنة هي نيّة شخصية شديدة تعبِّر عن نيّة عقلية لاستغلال الناس لبناء الشخصية، أو الحصول علي ثروة لشخص ما، بغض النظر عن كيفية تبرير إستخدام الآخرين لإحراز هذ ه الثروة أو كون هذا الأسلوب موضوعيًا، أو قانونياً. هذا هو المكان الذي تصبح فيه الأهداف الخاصة بالأعمال علي الإنترنت سيئة.

أتساءل لماذا كثير من الناس أعمياء!

لماذا يثبتون أنهم سطحيون ومسطحون حتى عندما يكون الكثير منهم متعلمين أكاديمياً جيداً وبعضهم من حملة الدكتوراه؟

هذا سيجعلنا ندرك حقيقة أنه ليس من الضروري أن يكون جميع المتعلمين أكاديميًا وحتى حاملي الدكتوراه مثقفين ومتطورين جيدًا. هذا موضوع آخر سأقوم بتغطيته في مكان آخر.

الحقيقة فيما يختص بمستخدمي فيسبوك FaceBook هي أن العديد منهم يريدون جذب الانتباه. هذا هو حقهم في القيام بذلك، في الواقع. الحقيقة هي أيضًا أن العديد منهم يريدون الترويج لشيء لمسألة ما أو أمر ما، سواء أكان شخصيًا أو أيّ نوع من الأعمال التجارية. ويشمل ذلك النوايا الشخصية، والفن، والأعمال الثقافية والأدبية، والقضايا الإنسانية، والأهداف السياسية والقضايا الاجتماعية. كل هذا هو أيضًا حقوقهم المتاحة للقيام بذلك.

إذن، هذا هو التباين. الذي قد لا يعرف فيسبوك FaceBook وقد لا يعرفه المستخدمون من ناحية أخرى.

من خلال استغلال احتياجات (مطالب) المستخدمين، خاصةً كانت أو عامة، يستخدم فيسبوك FaceBook متطلبات التسويق لتقديم خدماته. هذا هو أيضا من حقوقه التجارية. ولكن على النقيض من ذلك من ناحية أخلاقية، يستخدم فيسبوك Face Book حقوق الأعمال التجارية ومبادئ التسويق لبناء إمبراطورية بمليارات الدولارات لمالكها، من كدح وعرق المستخدمين، وهذا ما لا يعرفه لا الفيسبوك ولا من يستخدم الفيسبوك.

هذا يعني أن استخدام المستخدمين لبناء هذه الإمبراطورية الثريّة التي تبلغ قيمتها مليار دولار هو نوع من الاستغلال التجاري والشخصي والاجتماعي، خاصة عندما نلاحظ أن الكثير من المستخدمين مفلسين وحتى غير متعلمين جيدًا. هذا عنصر واحد في أساليب بناء الرأسمالية وهذه مسألة أخرى مختلفة، تغطيها عدد من الصفحات الديناميكية في شبكة القرن الافريقي السياسية.

أصحاب الأعمال الذين يحصلون على بعض الفوائد منه وخاصة أولئك الذين يقدمون خدمات بناء مواقع الويب، لا يفكرون في حقيقة أن فيسبوك Face Book قد أفرغ متطلبات أعمالهم من محتواها. من الذي سيسعى إلى استخدام خدمات مواقع الويب هذه في الوقت الذي يمكنه العثور على منصة اجتماعية تقدم صفحات مجانية؟

الإجابة، فقط أولئك الذين لا يعرفون القليل من التناقض.

يبدو أن أصحاب الأعمال الآخرين راضون عن فتات الطعام التي تبقى من طاولة الفيسبوك. حتى كلاب مستخدمي فيسبوك FaceBook يعرفون هذا الاستنتاج.

وليس فقط مسألة ضرب الفيس بوك لأعمالهم وتهديده لمصادر رزقهم، بل ان الفيس بوك يلزمهم بالوجود فيه للحصول علي نتائج جيدة في محركات البحث وذلك لأن مواقعهم تعتمد في تسجيل "إسكور عال" في محركات البحث علي وجود روابط لها في الفيس بوك وشبكات التواصل الإجتماعي الأخري. أنا أعتقد ان هذا ليس عادلاً، وليس مهنياً، ولا إقتصادياً بالنسبة لمحركات البحث، ولا أخلاقياً، وغبياً جداً. وذلك لأن الحجم الذي يصله الفيسبوك ومدي تمدده سيُنهي كل محركات البحث نفسها، فمن يحتاج إليها في وجوده؟

المستخدمون العاديون ... وأولئك الذين يريدون جذب الاهتمام ولفت الأنظار حباً في الظهور بمظهر العارفين هم أناس بسطاء. إنهم لا يهتمون بأي شيء غير الاهتمام بما يفكرون فيه من مسائل شخصية والكثير منهم لا يعرفون على الإطلاق التباين. حتى أولئك الذين يعرفون وهم قليلون، لا يهتمون، طالما أنهم راضون بما يحصلون عليه لبناء صورهم وشخصياتهم.

لكن ماذا عن فئة من الناس يعتبرها كثير من الناس متعلمين سياسيًا مثل الشيوعيين؟

هل يعرفون عن هذا التناقض؟

الجواب البسيط هو أنهم حتى لم يفكروا في الأمر على الإطلاق. إنهم لا يعرفون أنهم يعملون ضد المبادئ الإقتصادية والسياسية التي قامت عليها الشيوعية. هذه سطحية فكرية. إذن، كيف يسأل شخص ما عن سطحية "الناس العاديين"؟

يبدو الأمر وكأنه سخرية من الكوميديا التراجيدية في هذا القرن الجديد.

حول الفيسبوك Face Book على الأفلام!

ليس كل شيء. يمكنك مشاهدة أفلام عن الفيسبوك في مدونة تطبيق السينما التلفزيونية TVCinemaApp.com/tv-cinema-app-blog.html وقصة بدايته في جامعة هارفارد Harvard University عندما تم تسميته لأول مرة الوجه The Face وعندما انضممت إليه في ذلك بعد ان فتح للجمهور.  

Political Learning Curve on Global Dynamics!

The Global Dynamics on the sections of this page about FaceBook are in video lesson to supplement the content of the dynamic pages.

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 1

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/1IiIci7hjZE

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 2

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/RT4C3xydsP0

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 3

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 3, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/c_ND8kUL0qE

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 4

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 4, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ReNcMhG9cyA

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 5

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 5, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/li3063nECGc

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 6

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 6, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/r0UEcDryJ3o

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 7

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 7, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/rHQj6HSY-KM

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 8

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 8, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/96G732HGY-M

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 9

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 9, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/23Lz89zS1RY

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 10

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 10, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KRFWybE5aRE

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 11

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 11, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9MdhdJeCdUk

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 12

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 12, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/bGUtj5oC6Bo

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 13

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 13, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/T3-x88Aa8RE

Criticizing FaceBook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 14

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 14, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/od3_2Izg8ZQ

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 15

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 15, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/zstFN59hBBE

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 16

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 16, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/UpqUOFam8ww

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 17

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 17, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/W_YIPjCc-os

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 18

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 18, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/-Q9rWV34q18

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 19

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 19, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/Vu92eOwaNcc

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 20

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 20, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/cMBy27DkYXQ

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 21

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 21, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/7c2GRUdXzKM

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 22

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 22, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/83-IO088B94

Criticizing Facebook & Other Bad Changes in the World Via Global Dynamics 23

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 23, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/HH2xgm-GfvM

Facebook Permits Publishing Stolen Ideas, such as the Environmental Activities of the Eritrean Martyr's Tree

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 24, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/MZGd4rUXJKc

Facebook Permits Publishing Stolen Ideas, such as the Environmental Activities of the Sudanese Martyr's Tree 1

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 25, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/temDIxPSZ1U

Facebook Permits Publishing Stolen Ideas, such as the Environmental Activities of the Sudanese Martyr's Tree 2

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 26, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/pNJMy3Pxc8c

Facebook Permits Publishing Stolen Ideas, such as the Environmental Activities of the Sudanese Martyr's Tree 3

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 27, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/t0MfZ5736-c

Insights on Facebook & World's Problems on Bilingual Dynamics 1

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 28, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/0kU5zEW8lhg

Insights on Facebook & World's Problems on Bilingual Dynamics 2

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 29, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ojLU2ywQoVY

Insights on Facebook & World's Problems on Multilingual Dynamics 3

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 1, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/IsG7AuIhQXQ
  • Subscribe to HOA Political Scene Newsletter and confirm your subscription to know more about Climate Change, conflicts, economic downturn, Facebook and international terrorism.
  • Write comments on Facebook on the form at the bottom of the page.
  • Watch and learn from the videos, like, share and subscribe to the channels to know more about Climate Change, conflicts, economic downturn, Facebook and international terrorism.
  • Read about the impacts of the Climate catastrophes in your area and the world at my travel website 100-beautiful-sites-in-the-world.com/100-beautiful-sites-blog.html.
  • Watch films and documentaries on Climate Change, conflicts, economic downturn, Facebook and international terrorism at my cinema website TVCinemaApp.com/tv-cinema-app-blog.html.
  • Forward Facebook page to your friends through the form at Forward HOA Political Scene and ask them to read your comments on Facebook critique and do what you did.
  • Contact Us to connect with the Global Dynamics.
How to Setup International Revolution? Episode 2 - 2, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/NySLGBEF4xM

Know Anything about Facebook?

Tell us what you know about Facebook and why you are using it despite the facts you read. Thanks.

Have A Great Story About This Topic?

Do you have a great story about this? Share it!

[ ? ]

Upload 1-4 Pictures or Graphics (optional)[ ? ]

 

Click here to upload more images (optional)

Author Information (optional)

To receive credit as the author, enter your information below.

(first or full name)

(e.g., City, State, Country)

Submit Your Contribution

  •  submission guidelines.


(You can preview and edit on the next page)

Comment C2 Entries on Facebook appear at the section of Facebook page below the comments form and above this paragraph.

If you didn't comment on Facebook, please do that now, before you leave to another page. Thank you.

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 3, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/U7XfY9ZpKo0
Enjoy this page? Please pay it forward. Here's how...

Would you prefer to share this page with others by linking to it?

  1. Click on the HTML link code below.
  2. Copy and paste it, adding a note of your own, into your blog, a Web page, forums, a blog comment, your Facebook account, or anywhere that someone would find this page valuable.

نُشرت مطلع هذا العام

رواية "الموتُ شرقاً" تكشف لك سرّ الموت الشرقي التراجيدي المستمر للإنسان

Sudanese Journalist, poet, write and human and political activist Khalid Mohammed Osman

احصل علي الرواية الآن واكتشف إنهيار القواسم المشتركة، واستلهم إبداعا يشبه الأسطورة في النص الروائي

"Follow", "like", "tweet", or "pin" the pictures to express your love! Thanks

Horn Africa's Political Tragedy

Love in the Internet Time on Apple Books

Rising of the Phoenix Poetry on Apple Books

Free Poetry Picture Book

Free poetry picture book on Apple Books. You can use the images on public places for your customers to enjoy, while taking coffee.

The French & Spanish Versions

You can work the French versions and the Spanish versions of the two books above with me on, one on one bases. Contact Us.

HOAs Political Poetry Imaged

I'll be thankful, if you get one of my books.

My Books!

Publish Your Book

Let's be the publishers of your book. Use the form at Contact Us.


Work From Home With SBI!