HOW MUCH does Facebook pay you when you take a lot of time to make it a billionaire while you're poor? Do you want to conquer FaceBook, Google, or any social you are using and make them pay you hard currencies for using them? That has a DYNAMIC SYSTEM. Contact Me! GET INSIGHTS ON HOAS ABOUT FACEBOOK.

Political Comments!

The Political Comments you will read here in your language, whether it is Arabic, English, or another language will change the way you look into the world and its problems. This will happen, if you opened your mind a little bit to see the global problems from other angels than those perspectives you got from your magazines, newspapers and televisions. There are more than 90 languages here to read comments on political events and political issues, which have combined created economical, environmental, health, political and social deterioration in our world.

If you can't spot any deterioration to our world, or any problem, then you might have to think only of two signs of the deterioration, which are global warming which has produced climate change with its epidemics. These are in fact not two sings of the world deterioration but four.

How they are four?

Read this paragraph above again and again and again until you get them.

The four problems are environmental, or mainly caused by changes in the environment. The environment is not only the milieu, but as it is the surroundings, it is also the atmosphere and the habitat, which is the natural home of animals, humans, insects, plants, and even wet and solid grounds, where all living creatures live.

It is even more than all of that, as it is the aura, air and scene, as it is the circumstances and conditions in the entire scene of all planets, whether they are inhabited, or not.

More about the environment?

There should be an environment for everything man does.

The two signs of deterioration, which are four as I indicated in the natural environment are cause by the activities that created the Ozone hole and contributed to widening it and resulted in global warming, which have resulted in climate change, the melting of the snow and the spread of epidemics.

Get this picture?

Keep it in mind when you pursue reading the Political Comments to discover what has caused this nature problem, which is also atmospheric and geological.

What?

Are there any other causes than the stated four causes of deterioration that has happened to our world?

Sure, there is.

I am going to surprise you, man?

And of course, you will be my friend, when you see the sincerity and originality of the Political Comments. At that prospect, we shall meet together to change the world of man and the world of nature. 

Other global problems that are no less dangerous than climate change and its epidemics are economic decline, regional and international conflicts, competition in the nuclear industry that destroy life, the exacerbation of poverty and diseases, the spread of international terrorism, color and cultural differences and social rifts even in one society.

When you go deep into discovering those global problems that are no less dangerous than climate change and its epidemics, review the era of the Cold War and look at its problems. You will find them less than the problems we live in today and we have been living and watching them worsen since the end of the Cold War era.

What connotations does all of this give you?

Does this mean that the more the era progresses, the more signs of its deterioration appear?


How do you understand all of that?

By taking an insight into matters and delving deeper into them, you can discover the facts. You will reach the root causes of global problems, the perpetrators of them, and the political objectives that resulted from irrational policies directed to end the era of the Cold War.

Did I get your full attention?

You will realize a lot, a lot of dangerous matters in all the global dynamics that permeate political commentary. You will also get the solution to all of these dangers. Continue in English through the English sections of the international dynamics at the last sections of the page, as the following sections are in Arabic and read the English version from which the Arabic sections are translated at Dynamic Comments. Thanks.

مقدمة تعليقات سياسية Political Comments لإنعاش عقلك

التعليقات السياسية Political Comments التي ستقرأها هنا بلغتك، سواء كانت عربية أو إنجليزية أو لغة أخرى، ستغير الطريقة التي تنظر بها إلى العالم ومشاكله. سيحدث هذا، إذا فتحت عقلك قليلاً لترى المشاكل العالمية من زوايا أخرى غير تلك المنظورات التي حصلت عليها من مجلاتك وصحفك وأجهزة التلفزيون. هناك أكثر من 90 لغة هنا لقراءة التعليقات على الأحداث السياسية والقضايا السياسية، والتي أدت مجتمعة إلى تدهور اقتصادي وبيئي وصحي وسياسي واجتماعي في عالمنا.

إذا لم تتمكن من اكتشاف أي تدهور في عالمنا، أو أي مشكلة، فقد تضطر إلى التفكير فقط في علامتين فقط للتدهور، وهما الإحتباس الحراري Global Warming الذي تسبب في تغيُّر المناخ مع الأوبئة. هذه في الحقيقة ليست فقط علامتين لتدهور العالم بل أربع.

كيف هي أربع؟

اقرأ هذه الفقرة أعلاه مرارًا وتكرارًا حتى تحصل عليها. إذا لم تحصل علي العلامات الأربع، تابع القراءة... حسناً، عزيزي الفاضل، تابع القراءة علي أيّة حال، حتي تحصل علي عقلي.

المشاكل الأربع بيئية، أو ناجمة بشكل رئيسي عن التغيرات في البيئة. البيئة ليست البيئة فقط، ولكن بما أنها البيئة المحيطة، فهي أيضًا البيئة والموئل، وهو الموطن الطبيعي للحيوانات والبشر والحشرات والنباتات وحتى الأراضي الرطبة والصلبة، حيث تعيش جميع الكائنات الحية.

بل هي أكثر من ذلك كله، فهي الهالة والجو والمشهد، كما هي الظروف والأحوال في المشهد بأكمله في جميع الكواكب، سواء أكانت مأهولة أم لا.

المزيد عن البيئة؟

يجب أن تكون هناك بيئة لكل ما يفعله الإنسان.

علامتا التدهور، وهما أربع كما أشرت في البيئة الطبيعية، سببها الأنشطة التي خلقت ثقب الأوزون وساهمت في اتساعه وأدت إلى الإحتباس الحراري، مما أدى إلى تغيُّر المناخ Climate Change وذوبان الجليد وانتشار الأوبئة.. مثلاً وباء كورونافيروس Coronavirus.

هل حصلت على هذه الصورة؟

ضع ذلك في اعتبارك عند متابعة قراءة التعليقات السياسية Political Comments لاكتشاف سبب هذه المشكلة الطبيعية، والتي تتعلق أيضًا بالغلاف الجوي والجيولوجي.

لما؟

هل هناك أسباب أخرى غير الأسباب الأربعة المذكورة للتدهور الذي حدث لعالمنا؟

بالتأكيد هناك.

سوف أفاجئك يا رجل؟

وبالطبع ستكون صديقي عندما ترى صدق واصالة التعليقات السياسية Political Comments. في هذا الاحتمال، سنلتقي معًا لتغيير عالم الإنسان وعالم الطبيعة.

المشاكل العالمية الأخري التي لا تقل في خطورتها عن تغيُّر المناخ بأوبئته هي التدهور الإقتصادي، والصراعات الإقليمية والدولية، والتنافس في صناعة النوويات المدمرة للحياة، وتفاقم الفقر والأمراض، وإنتشار الإرهاب الدولي، والإختلافات اللونية والثقافية والإختلافات الإجتماعية حتي في المجتمع الواحد.

عندما تتوغل في إكتشافك لتلك المشاكل العالمية التي لا تقل في خطورتها عن تغيُّر المناخ بأوبئته، راجع عصر الحرب الباردة وانظر الي مشاكله. ستجدها أقل من المشاكل التي نعيشها اليوم وظللنا نعيشها ونشاهدها وهي تتفاقم منذ إنتهاء حقبة الحرب الباردة. 

ماذا يعطيك كل هذا من دلالات؟

وهل يعني ذلك انه كلما تقدّم العصر، كلما ظهرت بوادر تدهوره؟

كيف يمكنك ان تفهم كل ذلك؟

من خلال نظرة سياسية ثاقبة Political Insights للأمور والتوغل في عمقها يمكنك إكتشاف الحقائق. ستصل الي الأسباب الجوهرية للمشاكل العالمية والمتسببين فيها والأهداف السياسية Political Goals التي نتجت عن سياسات غير رشيدة تمّ توجيهها لإنهاء عصر الحرب الباردة.

هل حصلتُ انا علي إنتباهك الكامل؟

ستدرك الكثير، والكثير الخطر في كل الديناميكيات العالمية Global Dynamics التي تتخلل التعليقات السياسية.

ستحصل أيضاً علي حل كل تلك المشاكل الخطيرة في أقسام الديناميات الدولية International Dynamics العديدة.

الجزء الأخير من هذه النسخة العربية مترجم عن النسخة الإنجليزية علي صفحة تعليقات ديناميكية Dynamic Comments.

التعليقات السياسية Political Comments تضع النظرية موضع التنفيذ

هذا النص هو ترجمة للنسخة الإنجليزية من تعليقات ديناميكية Dynamic Comments والتي هي إمتداد للشروح، أو المداخلات الديناميكية Dynamic Commentaries، أو الملاحظات الديناميكية.

ما هي التعليقات السياسية؟

أي نظرية؟

ما الممارسة؟

لماذا علي أن أهتم بمعرفة كل هذا؟

ماذا سيحدث إذا لم أتفاعل بشكل إيجابي مع كل هذا؟


حسنًا، أنت محق مع كل هذه الأسئلة في رأسك. يشير هذا إلى أنك جاد وتهتم بمعرفة أشياء جديدة، ربما فقط للحصول على معرفة عامة وأنت لست مثل أولئك الذين يقرأون أي شيء بشكل عشوائي، أو الذين ينطلقون للهو بعيداً عن نار المشاكل، أو الذين يدفنون رؤوسهم في الرمال بعيدًا دون أن يكون لديهم أي سؤال في رؤوسهم.

* بدون مزيد من اللغط ... سأجيب على هذه الأسئلة وقد تجد طريقك من خلال الإجابات للقيام بشيء جيد للعالم. سيقودنا ذلك إلى السؤالين الرابع والخامس، من خلال الممارسات في السؤال الثالث.

ما هي التعليقات السياسية Political Comments وما هي دوافعها؟؟

بدأت التعليقات التي أصفها بالديناميكية بملاحظة التغييرات التي حدثت في العالم منذ آخر مرة في حقبة الحرب الباردة.

وقد أدت نتائج تدمير تلك الحقبة ، أو بعبارة أخرى ، تدمير توازن النظام السياسي العالمي إلى خسائر بشرية هائلة ، وقد لوحظ ذلك خلال أزمات أوروبا الشرقية.

ليس فقط الخسائر الهائلة في الأرواح البشرية، ولكن العديد من الدول الكبرى المندمجة جيدًا تم تقسيمها إلى أجزاء بسبب السياسات التي أدت إلى تدمير توازن النظام السياسي العالمي واستبداله بما يسمى منذ ذلك الحين بالنظام العالمي الجديد مدعيا أنه سيكون هناك سلام واستقرار وازدهار اقتصادي بعد تدمير الشيوعية.

لقد أخطأ أصحاب السلطة الذين خططوا لمثل هذه المؤامرة الدولية وما زالوا مخطئين. هناك العديد من الأدلة على هذا البيان، والتي ركّزت عليها التعليقات السياسية Political Comments الديناميكية منذ عقود عديدة إلى نقاط البداية للتوازن السياسي العالمي الذي أبقى العالم يدخر أكثر من أي وقت في هذه الفترة.

لا يتعلق الأمر بمتابعة الأخبار لتعرف الحقائق، فليس من المهم أن تضع عقلك أمام الدعاية الموجهة لغسيل عقول العالم بحلم السلام والاستقرار والازدهار الاقتصادي ومعظم كل رفاه البشر على الأرض.

كان الأمر كله يتعلق بالسيطرة السياسية والنفوذ السياسي، حيث أثبت النظام العالمي الجديد من خلاله أنه لا يوجد أي نظام على الإطلاق ، ومرة ​​أخرى نحن هنا أمام البراهين.

بدأت حروب الانفصال على الفور بهذه المؤامرة الدولية. أود إعادتك إلى "بيادق في اللعبة" أو "بيادق علي رقعة الشطرنج" والحقائق الصلبة التي كتبها ويليام جاي كار في كتابه الشهير، قبل أن يختفي من الأرض. كان ذلك الشخص سيكون بطل العالم الآن، إذا كان هناك أي مصداقية وشفافية في هذا العالم، بغض النظر عن بعض النقاط التي لا أتفق معها.

سجَّلت التعليقات السياسية بعض النقاط حول التغيرات السلبية التي أحدثتها المؤامرة الدولية لتدمير التوازن السياسي العالمي، والتي أعقبها أيضًا تدمير توازن الطبيعة، وهو تدمير توازن النظام البيئي، بفعل الصناعات الضارة التي هاجمت البيئة عن طريق الأوزون، ليس فقط عن طريق الإنبعاثات الهائلة لثاني أكسيد الكربون، ولكن أيضًا عن طريق الأسلحة البكتيرية والكيميائية والميكروبية والنووية ونفاياتها الخطرة ونفايات حركة التصنيع الضخمة السريعة الخطرة.

أثناء التدمير، خلقت المؤامرة الدولية الإرهاب الدولي واستخدمته في أفغانستان، وهي تستخدم هذه الأيام فزاعات الإرهاب الدولي كأسباب لمزيد من الحروب. الحقيقة هنا هي أن الإرهاب الدولي قد تمّ إنشاؤه   لتفترض جميع وسائل الإعلام العالمية، انه في المجموعات الأفغانية وتستخدمه كخداع لجماهير العالم، دون الخوض في من أنشأ ذلك، أو تتبع المجموعات التي ساهمت فيه مثل ما يسمى الإخوان المسلمين في السودان Muslim Brothers, Sudan، والذين كانوا من المجموعات الأولي التي دعمت المجموعات الأفغانية.

إذن، بدأ الإخوان المسلمون في السودان، وخاصة في حزبهم السياسي السابق الذي أطلق عليه اسم الجبهة الوطنية الإسلامية بقيادة حسن عبد الله الترابي، عملية بناء الإرهاب، قبل أن يقوم هذا الحزب بانقلاب عمر البشير Omar al-Bashir. لإيصال الإخوان المسلمين في الجيش السوداني إلى السلطة للسيطرة والاستمرار في خلق الإرهاب الدولي وجرائمهم الأخرى ضد الإنسانية.

هذا الجزء هو الجزء الذي لا يعرفه العالم. أتساءل كيف يعمل الإعلام السياسي الدولي؟ هل لديهم مصداقية صحفية أو شفافية؟

تمّ التنسيق مع القوى الدولية، حيث كانت هذه القوى وراء تأثير إنشاء الأحزاب الإسلامية في الشرق الأوسط والأجزاء الإسلامية من إفريقيا لمواجهة الأحزاب الشيوعية المتنامية في الأربعينات والخمسينات من القرن العشرين.

إذن، ها نحن نأتي مجددًا إلى جذور السياسة الدولية لتدمير حقبة الحرب الباردة، أو كما ذكرت التوازن السياسي العالمي.

يمكن لأي شخص لديه عقل داخل رأسه أن يرى هذا.

استمر التنسيق من الخمسين وحتى العقود الماضية وانتهى باستكمال بناء الإرهاب الدولي. كانت جميع الاتصالات والمؤتمرات باللغة العربية السعودية خلال مواسم الحج، وقد أطلق الإخوان المسلمون في السودان على هذه المواسم مؤتمرات الحج. لم تكن السلطات السعودية عمياء، لكنهم أغمضوا أعينهم بذكاء قليلًا لتبديل رياح المؤامرة، أو لحماية أعينهم.

ما زالوا يخوضون حروبا بالوكالة ضد ما يزعمون أنه إرهاب وهم أخوانهم في اليمن ويستخدمون المرتزقة الجانجويد Janjaweed وعصابات الجنجويد Janjawee Banditry في الخرطوم Khartoum، التي إرتكبت مجازر دارفور Darfur، ونسوا أنهم في السعودية قد شاركوا في إنشائه!

هل للعالم أي عقل؟

هذه القضايا وحتى أي شيء في ظلها هي كل ما تدور حوله التعليقات السياسية Dynamic Comments الديناميكية.

احصل على عقلي، ليأخذ العالم عقلا!

ما النظرية؟

منذ أن بدأتُ أيام التعليقات الديناميكية، مع الأسئلة والأجوبة ومتابعة الأبحاث والدراسات، قمت ببناء الأفكار الديناميكية Dynamic Ideas لعصر الجماهير ثم نسيتها لفترة.

لقد انخرطت في بعض الممارسات السياسية مع بعض الثورات في القرن الأفريقي منذ أوائل السبعينيات وبالطبع مع ثورتي الداخلية التي أقمت لها شبكة أعمال صحفية ضخمة لدعم الثورات، ثم اتضحت الأفكار الديناميكية لعصر الجماهير في ذهني  وأدت إلى تأطيرها، في نظرية الجماهير Theory of Masses هي النظرية الدولية Global Theory، التي لم يسبق لها مثيل حتي الآن، من حيث ميكانزيماتها العلمية.

تتطور نظرية الجماهير إلى مناهج علمية لتشكيل أنظمة الجماهير Mass Systems السياسية (حسنًا، لا ينبغي أن أصفها بالسياسة، حيث لدي فلسفة حول هذا لشرحها لاحقًا) ومن ثمّ إطلاق عصر الجماهير Masses Era.

تقوم النظرية بتجميع آليات تنفيذ أنظمة الجماهير وإطلاق عصر الجماهير من خلال منهجية عصر الجماهير LPE. في حين أن LPE هي العملية الأولى التي يجب البدء بها، إلا أنها تتضمّن أيضًا أدوات لتنفيذ النظرية.

الأدوات هي آليات. الآليات في الإستراتيجيا والتكتيك. تضمن مكوِّنات LPE التي تحتوي على شرائح مع وحدات منهجية الطرق الصحيحة لبناء أنظمة الكتلة.

كل هذا يجعل نظرية الجماهير، أو نظرية الناس People's Theory قابلة للتطبيق في كل مكان.

ما الممارسة؟

تأتي الممارسة في ثلاثة أقسام. الأول يحتوي على الممارسات الأولى التي استخدمتُ الأفكار الديناميكية للجماهير للعمل من خلالها لتحقيق بعض المشاريع العامة بمساعدة الجماهير. أثبتت الأساليب التي استخدمتها لتحفيز الجماهير على إنجاز هذه المشاريع أن النظرية قابلة للتطبيق. هذا يعني أن الممارسة كانت إيجابية.

والممارسات الثانية هي ممارسات الثورة التي أثبتت نجاحها أيضًا باستثناء ذلك النجاح الجزئي أو عدم نجاحه على الإطلاق في ميادين الثورة السودانية Sudanese Revolution وهناك أسباب شرحتها في هذه النقطة ستصل إليها. في الأقسام التالية.

الممارسات الثالثة هي ما سيأتي بعد ذلك وهو تطبيق نظرية الجماهير، مع وجودها في الأساليب العلمية لبناء الأنظمة السياسية ... حسنًا، مرة أخرى لا ينبغي أن أسمي ذلك سياسيًا، لكنني استخدام الكلمة لتجعلك نوعا ما قريباً من المعنى. هذا لأنه بعد بناء الأنظمة سيثبتون أنه لا يوجد أي شيء سياسي هناك ، بل العلوم.

سوف تحب هذا النهج الفلسفي في أنظمة الجماهير.

 

الآن ها هي الممارسات الأولى والثانية للتأكد من كيفية تضمين التعليقات الديناميكية للأفكار الديناميكية وكيف تمّ تطويرها لتقديم بعض الإبداعات، مثل قطع رائعة من الفنون الجميلة. بعد ذلك انتقل إلى العناوين الأخرى.

* من فضلك، عندما تنوي قراءة صفحة مرتبطة، انقر بزر الماوس الأيمن على الماوس، أو إذا كنت تستخدم iPhone، فاضغط على الرابط ولا تأخذ إصبعك حتى ترى نافذة صغيرة للنقر عليها في "فتح علامة تبويب جديدة ". إذا لم يكن لديك هذا العمل بالفعل على iPhone أو الجهاز اللوحي، فانتقل إلى أدواتك، وانقر على Safari ثم قم بتمييز "إظهار شريط علامات التبويب" وتعيين "إغلاق علامات التبويب" على "يدويًا". يمكنك أيضًا تحديد "التحميل المسبق لأفضل الفعاليات".

التعليقات السياسية Political Comments ألهمت ووجهت الجماهير الإرترية من خلال خطط متواصلة لزرع أكثر من 5،000،000 شجرة شهيد إرتري ...

التعليقات السياسية Political Comments ألهمت الثورة السودانية ...

وضعت التعليقات السياسية Political Comments ديناميكيات غرس شجرة الشهيد السوداني 1 علي أضواء نجاح فكرة شجرة الشهيد الإرتري ...

التعليقات السياسية Political Comments أنجزت 3 آليات للثورة السودانية، لم تلتزم بها مجموعاتنا الثورية فسقطت الثورة ...

تعليقات سياسية Political Comments تنتقد مؤامرات الإخوان المسلمين مؤسسي الإرهاب الدولي ...

أنت عضو أصلي في عصر الجماهير

من السهل الانضمام إلى عصر الجماهير وأن تكون ثروة أساسية في عصر الجماهير.

اشترك في نشرة مشهد القرن الافريقي السياسي HOA Political Scene Newsletter ووافق علي اشتراكك واتصل بنا Contact Us للانضمام.

اتبع التعليمات حول كيفية إعداد الآليات الأولى لعصر الجماهير.

قم بإعادة توجيه المشهد السياسي HOA مع رابط لهذه الصفحة إلى أصدقائك واطلب منهم أن يفعلوا ما فعلته عن طريق إستمارة Forward HOA Political Scene.

انشر الرابط https://www.hoa-politicalscene.com/political-comments.html جنبًا إلى جنب مع الملصقات الموجودة على مواقع الويب الجيدة (جيدة أخلاقياً).

اطبع الملصقات وأصلحها في أماكن كثيرة في منطقتك. انتظر المزيد من الأضواء في هذه الخطوة ، فهي تتضمن محاضرات وندوات. سوف تكون مجهزًا بكل ذلك.

التعليقات السياسية Political Comments تبني لك حياة آمنة وعالما آمن

نعم انها تفعل ذلك. لكي تكون عضوًا نشطًا، اكتب دائمًا التعليقات السياسية على التعليقات الديناميكية، أو نقاط للمناقشة في نموذج التعليقات في آخر الصفحة، وعندما تحصل على مدخلاتك منشورة، انشر الرابط على مواقع الويب الموجهة للأسرة جنبًا إلى جنب مع الملصقات.

لماذا يجب عليّا أن أتحمل عناء معرفة كل التعليقات السياسية Political Comments؟

بمجرد أن تقرأ التفاصيل حول علاقة التدمير السياسي لتوازن حقبة الحرب الباردة وتدمير التوازن الطبيعي للنظام البيئي، ستدرك جميع النتائج التي ذكرتها حول حجم الكوارث البشرية الناجمة عن التدمير السياسي. وكذلك مرة أخرى الكوارث البشرية التي سببها تدمير توازن الطبيعة.

ستدرك من يقف دائمًا وراء هذه الأعمال التخريبية وكيف تتعرّض حياتك للخطر بسبب هذه الأعمال. ستعرف أيضًا من خلال هذه المعرفة أنه يجب عليك فعل شيء حيال كل هذا، أو ستستمر حياتك في التدهور. نظرًا لأن هذه الأقسام التالية من تعليقات سياسية Political Comments يجيب على السؤال الرابع، فإنها تجيب أيضًا على السؤال الخامس وتعلمك كيفية العمل عمليًا مع الآخرين لحماية حياتك وأرضك وطبيعتك.

Global Dynamics to Learn How to Change Your World!

Political Comments in Global Dynamics 1

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/1IiIci7hjZE

Political Comments in Global Dynamics 2

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/RT4C3xydsP0

Political Comments in Global Dynamics 3

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 3, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/c_ND8kUL0qE

Political Comments in Global Dynamics 4

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 4, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ReNcMhG9cyA

Political Comments in Global Dynamics 5

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 5, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/li3063nECGc

Political Comments in Global Dynamics 6

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 6, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/r0UEcDryJ3o

Political Comments in Global Dynamics 7

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 7, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/rHQj6HSY-KM

Political Comments in Global Dynamics 8

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 8, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/96G732HGY-M

Political Comments in Global Dynamics 9

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 9, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/23Lz89zS1RY

Political Comments in Global Dynamics 10

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 10, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KRFWybE5aRE

Political Comments in Global Dynamics 11

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 11, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9MdhdJeCdUk

Political Comments in Global Dynamics 12

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 12, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/bGUtj5oC6Bo

Political Comments in Global Dynamics 13

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 13, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/T3-x88Aa8RE

Political Comments in Global Dynamics 14

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 14, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/od3_2Izg8ZQ

Political Comments in Global Dynamics 15

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 15, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/zstFN59hBBE

Political Comments in Global Dynamics 16

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 16, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/UpqUOFam8ww

Political Comments in Global Dynamics 17

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 17, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/W_YIPjCc-os

Political Comments in Global Dynamics 18

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 18, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/-Q9rWV34q18

Political Comments in Global Dynamics 19

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 19, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/Vu92eOwaNcc

Political Comments in Global Dynamics 20

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 20, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/cMBy27DkYXQ

Political Comments in Global Dynamics 21

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 21, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/7c2GRUdXzKM

Political Comments in Global Dynamics 22

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 22, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/83-IO088B94

Political Comments in Global Dynamics 23

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 23, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/HH2xgm-GfvM

Political Comments in Global Dynamics 24

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 24, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/MZGd4rUXJKc

Political Comments in Global Dynamics 25

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 25, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/temDIxPSZ1U

Political Comments in Global Dynamics 26

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 26, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/pNJMy3Pxc8c

Political Comments in Global Dynamics 27

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 27, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/t0MfZ5736-c

Political Comments in Global Dynamics 28

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 28, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/0kU5zEW8lhg

Political Comments in Global Dynamics 29

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 29, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ojLU2ywQoVY

Political Comments in Global Dynamics 30

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 1, Arabic video lessons by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/IsG7AuIhQXQ

Political Comments in Global Dynamics 31

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 2, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/NySLGBEF4xM

Political Comments in Global Dynamics 32

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 3, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/U7XfY9ZpKo0

Political Comments in Global Dynamics 33

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 4, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KWDyaLCz4NA

Political Comments in Global Dynamics 34

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 5, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/JPJ2giLACkI

Political Comments in Multilingual Dynamics 1

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 6, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/8cwf5H7ivbQ

Political Comments in Bilingual Dynamics 2

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 7, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/kr0R1-IqPKE

Political Comments in Multilingual Dynamics 3

Political Comments Inspired Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 2

Political Comments Motivated Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 3

Turn the Lights on Political Comments!

I appreciate your comments. Please keep them dynamic. Write comments on Political Comments. Thanks.

Read about environmental issues and how they affected beautiful places in the lights of the political issues you read on Political Comments at 100-beautiful-sites-in-the-world.com/100-beautiful-sites-blog.html.

Watch these impacts on documentaries and movies with some other issues you understood while reading Political Comments at TVCinemaApp.com/tv-cinema-app-blog.html.

Have A Great Story About This Topic?

Do you have a great story about this? Share it!

[ ? ]

Upload 1-4 Pictures or Graphics (optional)[ ? ]

 

Click here to upload more images (optional)

Author Information (optional)

To receive credit as the author, enter your information below.

(first or full name)

(e.g., City, State, Country)

Submit Your Contribution

  •  submission guidelines.


(You can preview and edit on the next page)

Enjoy this page? Please pay it forward. Here's how...

Would you prefer to share this page with others by linking to it?

  1. Click on the HTML link code below.
  2. Copy and paste it, adding a note of your own, into your blog, a Web page, forums, a blog comment, your Facebook account, or anywhere that someone would find this page valuable.

نُشرت مطلع هذا العام

رواية "الموتُ شرقاً" تكشف لك سرّ الموت الشرقي التراجيدي المستمر للإنسان

Sudanese Journalist, poet, write and human and political activist Khalid Mohammed Osman

احصل علي الرواية الآن واكتشف إنهيار القواسم المشتركة، واستلهم إبداعا يشبه الأسطورة في النص الروائي

"Follow", "like", "tweet", or "pin" the pictures to express your love! Thanks

Horn Africa's Political Tragedy

Love in the Internet Time on Apple Books

Rising of the Phoenix Poetry on Apple Books

Free Poetry Picture Book

Free poetry picture book on Apple Books. You can use the images on public places for your customers to enjoy, while taking coffee.

The French & Spanish Versions

You can work the French versions and the Spanish versions of the two books above with me on, one on one bases. Contact Us.

HOAs Political Poetry Imaged

I'll be thankful, if you get one of my books.

My Books!

Publish Your Book

Let's be the publishers of your book. Use the form at Contact Us.


Work From Home With SBI!