HOW MUCH does Facebook pay you when you take a lot of time to make it a billionaire while you're poor? Do you want to conquer FaceBook, Google, or any social you are using and make them pay you hard currencies for using them? That has a DYNAMIC SYSTEM. Contact Me! GET INSIGHTS ON HOAS ABOUT FACEBOOK.

Common Sense!

The Common Sense in one sense, or another is a common understanding. Not only that, but it is also a common logic. What combines this concept is that it is a broad concept with multiple meanings coming into one meaning... and yes, by one sense, or another.

hoa-politicalscene.com/common-sense.html - Common Sense: حس سليم: يساعدك على فهم التدهور العالمي بالإضاءة التي تسخرها لك في LPE لعصر الجماهير. من خلاله تتعلم كيفية حل المشكلات العالميةhoa-politicalscene.com/common-sense.html - Common Sense: حس سليم لـ HOA: The Strategies and Tactics of the Masses Era by Khalid Mohammed Osman: إستراتيجيات وتكتيكات عصر الجماهير بقلم خالد محمد عثمان: "تساعدك الفطرة السليمة لـ HOA على فهم التدهور العالمي بالإضاءة التي تسخرها لك في LPE لعصر الجماهير. من خلاله تتعلم كيفية حل المشكلات العالمية التي نواجهها في الوقت الحاضر. تحتوي نظرية LPE على أدوات بناء النظام العالمي."

If you do not understand this explanation, you must expand your linguistic and cultural receptacles by expanding your mind. It is these positive outcomes that I am talking about that develop your mind and make you a knowledgeable person.


However, this intent is not the only outcome of the educational process here. The most important outcome is the common understanding that results from a common knowledge of the matters presented on this page.

As long as the common understanding of these matters is what is meant by the process of linguistic education, what this trend leads to is also political education regarding political matters that occurred in the past and are still occurring and affecting our lives negatively.


You will fully understand this by presenting and analyzing political issues to reach a comprehensive common understanding and thus a positive attitude towards those political matters, in order to address them, properly.

The treatment is done by correcting all political mistakes, which have resulted from political practices in the past and which are still resulting in the present as an outcomes of irrational policies in the past and irrational policies in the present.


As long as the wrong policies are dealt with by adopting positive political stances, the positive outcomes will certainly be ensuring the safety of the world from the outcomes of those wrong policies.

Not only that, but the most important outcome will be the establishment of a strategic and dynamic political system in each country, in a way that ensures its union around sound foundations to serve the masses of the world as one people, despite the cultural, economic, ethnic and social differences.


To continue with Common Sense in English, please read HOA's Common Sense and Common Political Sense. To continue in Arabic, please complete the Arabic section below and then continue at Political Sense. By now, you might already know that the HOA Political Scene is a multilingual network.

ما هو الحس السليم Common Sense، أو الحس المشترك بصفة عامة؟

الحس المشترك Common Sense هو بمعني، أو بآخر الفهم المشترك. ليس ذلك فحسب، بل هو أيضاً الإحساس المشترك Common Sense. ما يجمع هذا المفهوم هو انه مفهوم واسع ذو معانٍ متعددة تصب في معني واحد. إذا لم تستوعب هذا الشرح، لابد لك من توسيع مواعينك اللغوية والثقافية وبالتالي توسيع عقلك. توسيع مواعينك اللغوية والثقافية يتم عن طريق الكثير جداً من الإطلاع الأدبي الثقافي، والعلمي، والإجتماعي، والصحي، والسياسي. هذه النواتج الإيجابية التي أتحدث عنها هي التي تطوّر عقلك وتجعلك إنساناً واسع المعرفة. ولكن، هذا القصد ليس هو الناتج الوحيد لعملية التعليم والتثقيف هنا. الناتج الأهم هو الفهم المشترك Common Sense الناتج عن الإحساس المشترك بأمور ما يتمّ عرضها من خلال نتائجها، أو تأثيراتها بمعني آخر.


بالنسبة لمفردات مثل حس سليم Common Sense، أو حس مشترك، فان المكوِّن الأساسي الذي يتحدد من خلال ثنائية المفردتين، يحددها البحث عن معني هاتين المفردتين، اللتين تعطيان معان مترادفة مميزة، مثل الإحساس السليم Common Sense، أو الإحساس المشترك، الناتجان عن العقل السليم، أو العقل المشترك، وهما بمعاني العقلانية، في عدد من اللغات، ثم إستكناه ما تريده عند إستخدام هاتين المفردتين، أو نواتج البحث اللغوي من مترادفاتهما، في موضوعات الإستخدام. هذا يعني ان المترادفات تحدد المعاني في سياق كل موضوع بإختلاف القضايا التي يطرحها الموضوع. إتجاهك في هذا سيكون الفطرة السليمة Common Sense، والتي هي أيضاً من مترادفات المفردتين، التي ستحصل عليها من خلال البحث اللغوي عن معان في عدد من اللغات الأساسية، أو العالمية. هنا في هذه السطور المتفردة المعروضة في هذا التلوين، وفي السطور الأخري التي تشتمل علي نصوص إنجليزية ستدرك كنه هذه المترادفات اللغوية، وتتعلّم منها.

فطرتي السليمة تخبرني بأنك لم تقرأ مثل هذا التحليل اللغوي للمعاني من قبل. وفي هذا الإتجاه فالمطلوب هو الشفافية في توصيل هذا المصدر لأكبر عدد من أصدقائك للإستفادة اللغوية منه، عن طريق إرسال عنوان الصفحة لهم كالتالي https://www.hoa-politicalscene.com/common-sense.html ودعوتهم لقراءتها وحفظ الموقع بأكمله في حافظة المفضّلات للإطلاع علي كثير من المعلومات الأدبية والثقافية والسياسية والبيئية المتنوعة كل يوم. ولتسهيل إرسال الصفحة يمكنك إستخدام الإستمارة علي صفحة https://www.hoa-politicalscene.com/forward-hoa-politicalscene.html.

نقاط البداية لـ حس HOA السليم Common Sense

وطالما ان الفهم المشترك Common Sense لهذه الأمور هو المقصود من عملية التثقيف اللغوي والثقافي، فإن ما يؤدي اليه هذا الإتجاه هو التثقيف السياسي أيضاً بشأن أمور سياسية حدثت في الماضي وما تزال تحدث وتؤثر علي حياتنا سلبياً. سوف تفهم هذا بشكل كامل وتام من خلال عرض الأمور السياسية وتحليلها للوصول الي فهم مشترك Common Sense شامل وبالتالي الي موقف إيجابي من تلك الأمور السياسية، بغرض معالجتها علي نحو صحيح. تتمّ المعالجة عن طريق تصحيح كل الأخطاء السياسية، التي نتجت عن الممارسات السياسية في الماضي والتي ما تزال تنتج في الحاضر نتيجة لأخطاء سياسية في الماضي وأخطاء سياسية في الحاضر.


وطالما ان معالجة السياسات الخطأ تتم عن طريق إتخاذ مواقفٍ سياسيةٍ إيجابية، فان النواتج الإيجابية ستكون بكل تأكيد هي ضمان سلامة العالم من نواتج تلك السياسات الخطأ. ليس ذلك فحسب، بل ان الناتج الأهم سيكون هو تأسيس نظام سياسي إستراتيجي وديناميكي في كل دولة، بطريقة تضمن إتحاده حول أسس سليمة لخدمة جماهير العالم كشعب واحد، رغم الفوارق الثقافية، والإقتصادية والأثنية والإجتماعية.


ماذا يكون السلام العالمي أكثر من ذلك؟


وبذلك يكون الحس السليم لـ HOA Common Sense هو ببساطة إحساسك، عندما أضع نفسي مكانك، لكني أرى العالم بشكل مختلف عما تفعله. بطريقة ما، تمّ تطوير هذا الحس الفطري Common Sense ليجعلك تنظر إلى المشكلات العالمية بشكل مختلف أيضاً، وبالتالي يصبح حساً مشتركاً معنياً بتطوير العقل السليم الفطن لك، مما يجعل نظرتك إلى المشكلات العالمية نظرة سياسية ثاقبة Insightful Politics، وبشكل يتعارض مع ما تريد حكومتك أن تصدقه وتتصرف من خلاله كإنسان بسيط، لا يفهم أي شئ من الأمور الكبيرة، التي تدور في العلن، أو في السر، رغم ان مثل هذه الأمور تضرّ بك وبالكثيرين.

إتجاه الحس المشترك Common Sense لـ HOA

لذا، فإن الحس السليم للمشهد السياسي HOA يساعدك على فهم التدهور العالمي خلال التعلم من الإضاءة التي يتمتع بها في LPE عصر الجماهير لحل المشكلات العالمية. تحتوي نظرية LPE بالإضافة إلى الاستشهاد بالكوارث العالمية وتحليلها على أدوات بناء النظام العالمي.


من هنا تحس بسلامة، ثم تدرك عن طريق الإحساس السليم ان الفطرة السليمة Common Sense هي حب... حب للطبيعة أمنا، وحب للبيئة في أي مكان من العالم تكون، وحب للإنسان المرتبط بهذه البيئة، والتي يعتمد عليها في حياته البسيطة المتواضعة.


تعتمد كيفية عمل أدوات بناء النظام العالمي على إستيعاب العلامات الأولية الظاهرة من الكوارث العالمية أولاً ورؤية هذه الكوارث من زوايا مختلفة عن زوايا الخبراء الذين تستخدمهم الحكومات لتحليل الكوارث وتقديم الحلول.


إن خبراء إدارة الأزمات ومنهم خبراء أزمات الصراعات والأزمات الاقتصادية والأزمات البيئية لن يقدموا حلولاً تضر بالذين يعينونهم، بل سيحاولون إرضاء حكوماتهم.

إذا حاول بعضهم تقديم حلول تدين تصرفات حكوماتهم بسبب سياساتها السيئة، فسيعرفون أن حكوماتهم لن تأخذ توصياتهم وهم يعلمون جيداً أنهم لا يملكون السلطة ليفرضوا علي حكوماتهم أخذ توصياتهم على محمل الجد.


من الواضح أن هذا يرجع إلى أن معظم المشكلات ناتجة عن الصناعات الثقيلة، وليست الصناعات المدنية فحسب، بل بما في ذلك تصنيع الأسلحة العسكرية وصناعات وتحركات غزو الفضاء. تستخدم الحكومات وكلاء في كل مجال من مجالات الصناعات هذه والوكلاء هم شركات كبيرة تحكمها قوي رأس المال Capital Powers.

في الواقع، الحكام الحقيقيون لكثير من الدول هم أولئك الذين يمتلكون النصيب الأكبر من آلية المال في الدولة، وليس الحكومات. إن القوي الراسمالية Capital Powers تنتخب الأحزاب اليمينية لأن لها نفس مصالح قوي رأس المال وقوي رأس المال هي في الواقع تلك التي تبني الأحزاب اليمينية في العالم، وتسيطر علي الكثير جداً من الحكومات.


هذا هو الحس السليم لـ HOA! فلدينا فهم واضح أساسي لكيفية حكم العالم، وهو فهم يجب أن يكون مشتركاً بالنسبة لك ولكل من يملك حصافة، من خلال معرفته بالتفصيل من خلال الديناميكيات العالمبة Global Dynamics التي أنتجها الحس المشترك الديناميكي لـ HOA، ثم احتضانه من خلال التمسك بقوة بنظرية LPE، والتي تمّ إنتاجها بواسطة HOA المشتركة اشارة Common Sense!

نقاط بداية الفطرة السليمة Common Sense

إن نقطة البداية الأولى للفطرة السليمة لـ HOA والتي تُعتبر المؤشر الأول، هي العملية التي تمّ التخطيط لها من قِبل إحدى مخططات سلطة رأس المال Capital Powers لإنهاء عصر الحرب الباردة، وهي العملية التي أدت إلى انهيار توازن النظام السياسي العالمي لتمهد المخطط الطريق لقوي رأس المال لحكم العالم.


المؤشر الثاني للحس المشترك لـ HOA هو تغيُّر المناخ الناجم عن الإحتباس الحراري Global Warming والناجم بدوره عن الصناعات الثقيلة المذكورة لقوي رأس المال، والتي أنتجت تغيُّر المناخ Climate Change عن طريق انهيار توازن النظام البيئي العالمي. لقد تحوّل تغيُّر المناخ بالفعل إلى أوبئة، مثل فيروس كورونا Coronavirus (كوفيد-19).

انهيار توازن النظام السياسي من خلال تحليل العقل السليم Common Sense لـ HOA

هذا هو أصعب حدث في تاريخ البشرية، والذي تسبب في أزمات إنسانية ضخمة، وأسفر عن مذابح وتشريد الملايين من الناس وتسبب في إنقسام العديد من البلاد القوية التي كانت تحكمها أنظمة معادية للقوي الراسمالية، وأصبحت بذلك دويلات صغيرة ضعيفة.


تمّ تنفيذ مخطط سلطة رأس المال، الذي قام على حل الكتلة الشرقية وخلق سوق عالمية يُدعي انها حرة بينما توجهها راسمالية السوق الحر Free Market Capitalism والإنفتاح على تلك الدول الكبرى (الاتحاد السوفياتي والكتلة الشرقية)، وإجبارها، أو فرض الإنفتاح عليها، للقضاء على السلطة السياسية الشيوعية وتقييدها في محاربتها لقوي رأس المال وكان المخطط ناجحا.


إذا قارنا الجرائم التي ارتكبت أثناء إدارة هذا المخطط في الكتلة الشرقية فقط منذ أواخر الثمانينات مع أي جرائم في تاريخ البشرية، فلن نجد مقارنة جيدة.


الغريب أنك قد لا تجد نتائج عند البحث عن ضحايا التغيرات السياسية في عام 1990 في أي من الدول التالية: ألبانيا وبلغاريا وتشيكوسلوفاكيا وألمانيا الشرقية والمجر وبولندا ورومانيا والاتحاد السوفياتي، وخاصة في منطقة الشيشان، والتي كانت قوي رأس المال العالمية قد أثّرت فيها وإستخدمت الدول الإسلامية لخلق الأزمات الإنسانية. أدرج يوغوسلافيا في هذه الدول على الرغم من أنها كانت إحدى قوى دول عدم الانحياز.

كل ما ستقرأه في المصادر التي تقدم نتائج هذا البحث عن الضحايا هو فقط ضحايا القوى الشيوعية، ولكن ليس هناك إشارة واحدة للجرائم التي أنتجتها سياسات ومؤامرات قوي رأس المال ضد هذه الدول.


هذه هي الطريقة التي يخدع بها الإعلام الدولي العالم لصالح قوي رأس المال، التي تسيطر على معظم وسائل الإعلام السياسية العالمية International Political Media إلى جانب معظم الموارد التعليمية ومصادر المعلومات.


ومع ذلك، في الماضي خلال تلك الأيام، إذا كنت تتذكر يوماً ما، فستستعيد ذاكرتك وترى عدداً كبيراً من الضحايا في كل من هذه الدول. قد تشاهد أيضاً صور الضحايا خلال تلك الأيام، معروضة في شريط ذاكرتك من بعض البثّ التلفزيوني.


بالإضافة إلى الجرائم التي ارتكبت في الكتلة الشرقية، فإن إنقسام الدول الكبيرة في تلك الكتلة أثناء عمليات الانهيار كان بمثابة تكلفة مؤلمة لها بسبب سياسات قوي رأس المال ضد تلك الكتلة.

انهيار توازن النظام البيئي من خلال تحليل الإحساس المشترك Common Sense لـ HOA

على الرغم من أن تغيُّر المناخ Climate Change قضية قديمة، إلا أن الآثار الشديدة لتغيُّر المناخ تفاقمت بالتزامن مع عملية إنهاء حقبة الحرب الباردة وتدمير توازن النظام السياسي العالمي.


على الرغم من الدعوة بشعارات متنوعة لحماية الطبيعة والبيئة، خلال المظاهرات السلمية، التي وجّهها نشطاء بيئيون من مختلف بقاع الأرض، لتشجيع الحكومات على تغيير سياساتها، استمرت الصناعات الثقيلة بصورة متزايدة، وتمّ إنتاج العديد من الأسلحة المدمرة لتأجيج الصراعات في أجزاء كثيرة من العالم.


ينتشر المخطط العالمي الذي حشدته قوي رأس المال لدعم الحكومات في الشرق الأوسط لمحاربة الإرهاب. الدول الشرق-أوسطية الرائدة التي شاركت في مخطط قوي رأس المال العالمية هذا، هي نفس الدول التي عملت مع قوي رأس المال العالمية لتنظيم الخلايا الأولى للجماعات الإرهابية في افغانستان، وتمويلها ودعمها بالأسلحة، خلال عملية تدمير الاتحاد السوفيتي والكتلة الشرقية، التي قامت بها هذه القوي الراسمالية، أولاً داخل افغانستان، وكانت باكستان هي الممر.

صناعة الأسلحة المتطورة من بيولوجية، كيماوية ونووية تطوّرت مباشرة بعد إنهيار المعسكر الشيوعي، ونتج عن ذلك تغيُّر المناخ وأوبئة تغيُّر المناخ، ومنها كورونا فيروس، والتي تُعدُّ بمثابة مؤامرة فيروس كورونا Coronavirus Conspiracy، في أعقاب ارتفاع درجة حرارة الأرض وذوبان الثلوج، وحتى ان الجليد لم يعد يتساقط في العديد من الأراضي التي كانت معروفة سابقاً بأنها من الدول الثلجية المعروفة في العالم.


لذلك كان يجب أن تتحول الجهود المبذولة من خلال المظاهرات الدولية لتغيُّر المناخ، والدعوات لإنقاذ الكوكب، وحفظ الجليد، ووقف الإستهلاك الهائل وغير المرشّد للتزود بالوقود ... كان يجب ان تتحول إلى شيء عملي وقابل للتحقيق على الصعيد العالمي. بمعني ان الضغوط السياسية علي حكومات العالم لم تكن مجدية، ولم تعد مجدية، طالما تصاعدت الأزمات العالمية، خاصة التدهور الصحي، الناتج عن الإحتباس الحراري، والناتج بدوره عن هذه الصناعات المدنية والصناعات العسكرية الكثيفة.


يجب إجراء تغييرات جذرية في الأنظمة السياسية الكلاسيكية Classic Political Systems العالمية. هذا هو السبب في أن LPE لعصر الجماهير قد حان وقته لإعداد الأساليب والأدوات الأساسية لتغيير العالم والطريقة الكلاسيكية للحكم في كل دولة في العالم، والتي تعمل من خلالها الأنظمة الكلاسيكية Classic Systems. هذه الأساليب بالأدوات التي تشتمل عليها، والتي نتجت عن أفكار ديناميكية، أدّت الي بلورة الديناميكيات الدولية International Dynamics وهي مناهج علمية قابلة للتطبيق، بمعني انها عملية. وهي قد نتجت أساساً بعد تجريب عدد من الأفكار الديناميكية إقليماً، لمعرفة مدي إستجابة الجماهير الإقليمية لها، وكيفية قيادتها لإنجاز بعض المشاريع الجماهيرية لصالح البيئة ولصالح الثورة التقدمية.


بعد ذلك تمّ تطوير ديناميكيات عالمية Global Dynamics بنفس الطريقة لتجميع جماهير العالم ووضعها في منهج علمي صحيح لتغيير العالم، وبالتالي حلحلة جميع مشاكله.


تحقق من الديناميات الإقليمية هنا أدناه، ومن الديناميات الدولية International Dynamics التي تلت ذلك باللغة الإنجليزية في القسم الأخير من فطرة سليمة. 

ألهمني حس سليم Common Sense لإلهام وتوجيه الجماهير لزرع أكثر من 5 ملايين شجرة شهيد في إرتريا

ألهمني حس مشترك Common Sense لخلق أنشطة بيئية مثل شجرة الشهيد السوداني 1 من فكرة شجرة الشهيد الإرتري

ألهمني إحساس سليم Common Sense لخلق أنشطة بيئية إضافية مثل شجرة الشهيد السوداني 2 لإشعال الثورة السودانية

ألهمني المنطق السليم Common Sense لخلق المزيد من الأنشطة البيئية مثل شجرة الشهيد السوداني 3 لدعم الثورة السودانية

ألهمني إحساس مشترك Common Sense لتعبئة ثورة سودانية تقدمية خلال سنوات طويلة وفشلت الثورة

ألهمتني الفطرة السليمة Common Sense لإيجاد 3 آليات لثورة سودانية تقدمية أهملها السودانيون ففشلت الثورة

ألهمني الفهم السليم Common Sense لكشف الإخوان المسلمين، مؤسسي الإرهاب الدولي مع عناصر عالمية أخرى

لا تكون إنساناً ضيّق الأفق بعد قراءتك للديناميات الإقليمية، فليس فيها أمراً شخصيّاً لمصلحتي، كما أشار بعض السطحيين الحسودين، والذين في قلوبهم مرض (أدعو لأن يشفيهم الله منه)، فهي كما تري موجّهة لمصالح الكثيرين من البشر ولصالح البيئة ولصالح إنجاز ثورة شعبية بطريقة صحيحة، وفق خبرات تجاوزت الستين عاماً في هذه المجالات الحيوية.

تحقق من الديناميكيات العالمية Global Dynamics لمعرفة متطلبات عصر الجماهير Masses Era وكيفية تحقيق ذلك من خلال الثورة العالمية للجماهير، التي تهدف الي تأسيس أنظمة جماهير Mass Systems بطريقة علمية مختلفة، هي الأولي من نوعها في تاريخ العالم والإنسانية.

The Global Dynamics Section of Common Sense!

The Common Sense proved to be a comprehensive vision, but also a microscopic one, which has gone to read behind the lines and explore international politics from different perspectives, but not as the international media tends to teach and create illusion about many political matters. I am not that simple person. From Common Sense the Dynamic Ideas are originated and from these ideas the Global Dynamics are built with the theories of the Masses.

Common Sense in Global Dynamics 1

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/1IiIci7hjZE

Common Sense in Global Dynamics 2

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/RT4C3xydsP0

Common Sense in Global Dynamics 3

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 3, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/c_ND8kUL0qE

Common Sense in Global Dynamics 4

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 4, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ReNcMhG9cyA

Common Sense in Global Dynamics 5

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 5, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/li3063nECGc

Common Sense in Global Dynamics 6

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 6, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/r0UEcDryJ3o

Common Sense in Global Dynamics 7

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 7, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/rHQj6HSY-KM

Common Sense in Global Dynamics 8

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 8, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/96G732HGY-M

Common Sense in Global Dynamics 9

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 9, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/23Lz89zS1RY

Common Sense in Global Dynamics 10

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 10, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KRFWybE5aRE

Common Sense in Global Dynamics 11

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 11, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9MdhdJeCdUk

Common Sense in Global Dynamics 12

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 12, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/bGUtj5oC6Bo

Common Sense in Global Dynamics 13

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 13, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/T3-x88Aa8RE

Common Sense in Global Dynamics 14

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 14, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/od3_2Izg8ZQ

Common Sense in Global Dynamics 15

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 15, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/zstFN59hBBE

Common Sense in Global Dynamics 16

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 16, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/UpqUOFam8ww

Common Sense in Global Dynamics 17

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 17, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/W_YIPjCc-os

Common Sense in Global Dynamics 18

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 18, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/-Q9rWV34q18

Common Sense in Global Dynamics 19

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 19, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/Vu92eOwaNcc

Common Sense in Global Dynamics 20

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 20, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/cMBy27DkYXQ

Common Sense in Global Dynamics 21

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 21, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/7c2GRUdXzKM

Common Sense in Global Dynamics 22

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 22, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/83-IO088B94

Common Sense in Global Dynamics 23

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 23, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/HH2xgm-GfvM

Common Sense in Global Dynamics 24

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 24, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/MZGd4rUXJKc

Common Sense in Global Dynamics 25

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 25, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/temDIxPSZ1U

Common Sense in Global Dynamics 26

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 26, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/pNJMy3Pxc8c

Common Sense in Global Dynamics 27

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 27, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/t0MfZ5736-c

Common Sense in Global Dynamics 28

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 28, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/0kU5zEW8lhg

Common Sense in Global Dynamics 29

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 29, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ojLU2ywQoVY

Common Sense in Global Dynamics 30

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 1, Arabic video lessons by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/IsG7AuIhQXQ

Common Sense in Global Dynamics 31

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 2, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/NySLGBEF4xM

Common Sense in Global Dynamics 32

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 3, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/U7XfY9ZpKo0

Common Sense in Global Dynamics 33

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 4, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KWDyaLCz4NA

Common Sense in Global Dynamics 34

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 5, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/JPJ2giLACkI

Common Sense in Global Dynamics 35

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 6, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/8cwf5H7ivbQ

Common Sense in Global Dynamics 36

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 7, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/kr0R1-IqPKE

Common Sense in Global Dynamics 37

Climate Justice, Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/4HS-Jq7bJJ0

Common Sense in Global Dynamics 38

Climate Justice, Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9VH_f045Bv4

Common Sense in Global Dynamics 39

Common Sense in Global Dynamics 40

Common Sense in Multilingual Dynamics 1

Common Sense in Bilingual Dynamics 2

Common Sense in Multilingual Dynamics 3

Common Sense in Bilingual Dynamics 4

Did Common Sense Inspire You?

* Use the comments form below to answer the question and write good details. Write comments on Common Sense and when I notify you that your comments are live, share the page.

The resolution to global problems as you read through Common Sense are in the dynamics of the LPE of the Masses' Era. Take actions to learn from the Global Dynamics of the LPE to solve the global problems, which are your problems too.

Signup for HOA Political Scene Newsletter and confirm your signing up to learn more about all of this.

Distribute the links of the Global Dynamics on family oriented websites including Common Sense and share the posters of the political campaign and fix them on public places worldwide.

Contact Us to join the coming Era of the Masses.

Forward HOA Political Scene to your friends to take the same steps.

* You can read the affects of global warming on many places in the world, as you read on Common Sense at 100-beautiful-sites-in-the-world.com/100-beautiful-sites-blog.html.

* You can also watch documentaries on global warming and other political issues you read on Common Sense at tvcinemaapp.com/tv-cinema-app-blog.html.

The form above is for signing up for the newsletter and the one below is for writing comments on Common Sense.

Have A Great Story About This Topic?

Do you have a great story about this? Share it!

[ ? ]

Upload 1-4 Pictures or Graphics (optional)[ ? ]

 

Click here to upload more images (optional)

Author Information (optional)

To receive credit as the author, enter your information below.

(first or full name)

(e.g., City, State, Country)

Submit Your Contribution

  •  submission guidelines.


(You can preview and edit on the next page)

Enjoy this page? Please pay it forward. Here's how...

Would you prefer to share this page with others by linking to it?

  1. Click on the HTML link code below.
  2. Copy and paste it, adding a note of your own, into your blog, a Web page, forums, a blog comment, your Facebook account, or anywhere that someone would find this page valuable.

نُشرت مطلع هذا العام

رواية "الموتُ شرقاً" تكشف لك سرّ الموت الشرقي التراجيدي المستمر للإنسان

Sudanese Journalist, poet, write and human and political activist Khalid Mohammed Osman

احصل علي الرواية الآن واكتشف إنهيار القواسم المشتركة، واستلهم إبداعا يشبه الأسطورة في النص الروائي

"Follow", "like", "tweet", or "pin" the pictures to express your love! Thanks

Horn Africa's Political Tragedy

Love in the Internet Time on Apple Books

Rising of the Phoenix Poetry on Apple Books

Free Poetry Picture Book

Free poetry picture book on Apple Books. You can use the images on public places for your customers to enjoy, while taking coffee.

The French & Spanish Versions

You can work the French versions and the Spanish versions of the two books above with me on, one on one bases. Contact Us.

HOAs Political Poetry Imaged

I'll be thankful, if you get one of my books.

My Books!

Publish Your Book

Let's be the publishers of your book. Use the form at Contact Us.


Work From Home With SBI!