HOW MUCH does Facebook pay you when you take a lot of time to make it a billionaire while you're poor? Do you want to conquer FaceBook, Google, or any social you are using and make them pay you hard currencies for using them? That has a DYNAMIC SYSTEM. Contact Me! GET INSIGHTS ON HOAS ABOUT FACEBOOK.

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat ...

is Multicultural Culture in Arabic Tones ...

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat is the best written expression in English letters for the vocal tones of Multicultural Culture in Arabic, thus, native English speakers can pronounce it and understand it. But, this is not the main reason for publishing it.

The reasons for publishing this article are that it lights the way for the reader to understand all the abnormal influences that have produced many problems in the world and thus has a clear picture of how to solve these problems.

Not only that, but the article gives the reader a deep understanding of what is called political culture. Thus, it educates the average reader and makes him, or her intelligent, through cultural influences related to correct understanding.

This is because the world's problems are not ordinary problems, but rather they are problems that lead to difficulties, or at worse to dangers in life that every person in this universe is exposed to. Therefore, what is required first is a multicultural culture, and there are other requirements that I will mention later.

The requirements for an individual to have a multicultural culture are determined by the requirement that this individual know at least two languages ​​in order to be able to read and understand the problems of the world in a correct manner.

As for the other requirements, they are summed up in the fact that real awareness of the magnitude of these problems that the world is exposed to and that harm every person wherever he is makes man keen to solve these problems and avoid them in the future.

Here, a person may not have an idea of ​​how to solve these problems. On this basis, the article inspires him, and even offers solutions to these problems through its global dynamics, which illuminate many of the backgrounds of these problems and what their nature is, when they began to occur, why, what caused them, and who caused them.

For this reason, international dynamics come in many global languages, ​​so that many readers have scientific solutions to their global problems.

This also means that multicultural culture remains a vital value in the development of this world in which we live, which I believe is one society, even if there are many countries and societies in it.

The one society I mean is the human society in which man lives in one universe, which is the Earth, and not on multiple planets

This also indicates that this earthly society is one society, even if there are many beliefs, cultures, languages, races and traditions.

On this basis, the multicultural culture opens the way for these different human races to reach an original formula for the union of all in one, which creates a new global community on earth.

This matter has not been clearly stated by the International Dynamics, although it is an outcome of the Global Theory that consists of those Global Dynamics.

This global theory is the Theory of the Masses that are built from Dynamic Ideas to make the world truly one village.

The English-language reader can descend into the Global Dynamics sections below the Arabic version and continue in Multicultural Culture, which is the original article from which the Arabic version was translated here.

Readers in other languages will also find their own languages among the aforementioned sections of dynamic ideas.

If you thought that the organizational methods of the Global Dynamics, along with the whole organizational methods of the HOA POLITICAL SCENE is perfect, please let me know through the form at the end. Otherwise, suggest how to make the network better. Thanks.

I am doing this organization the way I am baking bread and cocking food of different salat, vegetables and some fruits as a soup, twice a month and putting it in the Deep Freezer. So, I prepare food easily twice a week and keep it out of the refrigerator.

مقدمة ثقافة متعددة الثقافات Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat وخلفياتها

تتلخص الأسباب في نشر هذا المقال في انها تضئ للقارئ الطريق ليفهم كل المؤثرات غير الطبيعية التي أنتجت الكثير من المشاكل في العالم وبالتالي تكون لديه صورة واضحة تتعلّق بكيفيات حل هذه المشاكل. ليس ذلك فحسب، بل تعطي المقالة للقارئ فهماً عميقاً لما يُسمي الثقافة السياسية Political Culture. وبذلك فهي تجعله ذكياً وتثقفه بما فيها من مؤثرات ثقافية تتعلّق بالفهم الصحيح. هذا لأن مشاكل العالم ليست مشاكلا عادية، بل هي مشاكل تؤدي لمصاعب في الحياة يتعرّض لها كل إنسان في هذا الكون.

ولهذا فان المطلوب أولا هو ثقافة متعددة الثقافات Multicultural Culture وهناك متطلبات اخري سأذكرها لاحقاً. ومتطلبات ان يكون للفرد ثقافة متعددة الثقافات تتحدد في مطلوبية إلمام هذا الفرد علي الأقل بلغتين حتي يتمكّن من قراءة مشاكل العالم وفهمها بطريقة صحيحة. اما المتطلبات الأخري فهي تتلخص في ان الوعي الحقيقي بحجم هذه المشاكل التي يتعّرض لها العالم وتضرّ بكل شخص اينما كان، يجعل الإنسان حريصاً علي حل هذه المشاكل وتجنبها في المستقبل. هنا قد لا يصل الإنسان الي فكرة حول كيفيات حل هذه المشاكل.

وعلي هذا الأساس فان مقال ثقافة تعدد الثقافات Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat يلهمه، بل ويقدم الحلول لهذه المشاكل عن طريق ديناميكياته العالمية والتي تضئ الكثير من خلفيات هذه المشاكل وماهي طبيعتها، ومتي بدأت تحدث، ولماذا، وما الذي تسبب في حدوثها، ومن الذي تسبب فيها.

ولهذا السبب فان الديناميكيات الدولية Interntaional Dynamics تأتي بالعديد من اللغات العالمية حتي تتوفر للكثيرين من القراء الحلول العلمية لمشاكلهم العالمية  وهذا يعني أيضاً ان الثقافة متعددة الثقافات تظل قيمة حيوية في تطور هذا العالم الذي نعيش فيه، وهو في إعتقادي مجتمعاً واحداً وان تعددت الدول وان تعددت المجتمعات فيها. والمجتمع الواحد الذي أقصده هو المجتمع الإنساني الذي يعيش فيه الإنسان في كون واحد هو الأرض، وليس في كواكب متعددة.

وبشير هذا أيضاً الي ان هذا المجتمع الأرضي هو مجتمع واحد وان تعددت الأجناس واللغات والثقافات والتقاليد والمعتقدات. وعلي هذا الأساس فان ثقافة تعدد الثقافات تفتح المجال أمام هذه الأجناس البشرية بمختلف تكويناتها  للوصول الي صيغة أصيلة لإتحاد الكل في واحد، مما يخلق مجتمعاً عالمياً جديداً علي الأرض. هذا الأمر لم تذكره الديناميكيات العالمية Global Dynamics بشكل واضح وان كان هو تحصيل حاصل في النظرية العالمية Global Theory التي تتألف من تلك الديناميكيات العالمية. وهذه النظرية العالمية هي نظرية الجماهير Theory of Masses التي إنبنت من أفكار ديناميكية لجعل العالم فعلاً قرية واحدة.  

القارئ باللغة العربية يمكن ان ينحدر الي أقسام الديناميكيات العالمية التي إنبثقت من الأفكار الديناميكية Dynamic Ideas أسفل النسخة العربية ويواصل في النسخة الإنجليزية ثقافة متعددة الثقافات Multicultural Culture وهي المقال الأصل الذي ترجمت منه النسخة العربية هنا. القراء بلغات أخري سيجدون أيضاً لغاتهم بين أقسام الأفكار الديناميكية المذكورة. 

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat الصيغة الثقافية متعددة الثقافات

الخصائص والمواصفات وأكثر ...

مميزات، أو خصائص ثقافة متعددة الثقافات انها ليست بعيدة كل البعد عن مميزات، أو خصائص التعدد الثقافي. ولكن الفرق الطفيف بين التعبيرين هو ان هناك ثقافة لإنسان ما تجعل ثقافته متعددة الثقافات. بالنسبة لمميزات صيغة "متعدد الثقافة" باللغة الإنجليزية فهي يتم تفسيرها بدِّقة عندما يتم إضافتها الي كلمة اخري وذلك لانها صيغة صفة في علم النحو. مثلاً، عندما تقول مجتمع متعدد الثقافات فان مميزات مجتمع متعدد الثقافات تعريفها هو ان بشر من مجتمعات مختلفة، وعناصر مختلفة وأثنيات مختلفة وفنون مختلفة وثقافات مختلفة وتقاليد وعادات مختلفة وسلوكيات وطرق حياة مختلفة يعيشون جميعاً في مجتمع ما من المجتمعات. مثل هذا المجتمع يكون في العادة مجتمعاً منفتحاً ومتقبلاً لثقافات الآخرين. وعادة لا توجد تناقضات وتعقيدات كبيرة في مثل هذا المجتمع. هذا يعني أن المجتمع مسالم وخال من النزاعات. 

ولكن ماذا لو تحولت هذه الصيغة "متعددة الثقافات" من كونها ممارسة اجتماعية في مجتمع واحد إلى ممارسة اجتماعية في جميع المجتمعات البشرية على سطح الأرض؟

بمعنى آخر، كيف يمكننا أن نجعل العالم كله مجتمعاً واحداً متعدد الثقافات؟

قد تتساءل، على ما أعتقد، وقد تكون هنا أسئلتك:

هل ذلك ممكناً؟ وإذا كان ممكناً، فكيف؟

قد لا تصدق، توجد وسيلة علمية دقيقة للغاية لجعل العالم كله مجتمعاً واحداً متعدد الثقافات. إذا كنت قد طالعت معظم الديناميكيات العالمية الخاصة بآليات علمية لتأسيس أنظمة الجماهير Masses Systems وإطلاق عصر الجماهير Masses Era في العالم فسوف تعرف انها وبطريقة غير مقصودة قادرة علي جعل العالم كله مجتمعاً واحداً متعدد الثقافات. طريقك الي معرفة ذلك هو العقل النيِّر والذي أصفه العقول الديناميكية Dynamic Minds.

لهذا السبب، تأتي الصياغة اللغوية للثقافة متعددة الثقافات في هذا الشكل الاستثنائي لجلب تلك الثقافة المحددة إلى ذهنك.

علي هذا النحو، سأفتح هنا صفحة جديدة خاصة بهذا الأمر وهو جعل العالم كله مجتمعاً متعدد الثقافات والذي لم تتقصّده نظرية الجماهير Theory of Masses التي تشتمل علي الديناميكيات العالمية. وعلي هذا الأساس سأتحدث هنا عن موضوعات ثقافية عامة تأتي بلغات معتددة كما تفهم من عنوان المقال وتشتمل فائدة ان تكون لك ثقافة متعددة الثقافات Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat، وثقافة معرفة خفايا الأوبئة ومسبباتها الحقيقية.

تأتي ثقافة تعدد الثقافات بلغات عديدة ربما تستفيد منها كمعلومات عامة، وقد تكتشف من خلالها أموراً لم تكن قد خطرت لك ببال. أهم من ذلك ان لهذه الثقافات ديناميكيات عالمية Global Dynamics تشجعك علي ألا تفكر في نفسك فقط حين تظهر مشاكل خطيرة تهدد حياتك، مثلما تهدد حياة الآخرين. لماذا لا يجب ان تفكر في نفسك فقط؟ لأنك مُلزم بقانون عقد إجتماعي بالتفكير في الآخرين أيضاً، طالما ان هذه الأخطار تهدد الجميع.

ثقافة متعددة الثقافات Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat، أو ثقافة تعدد الثقافات Multicultural Culture

ثقافة تعدد الثقافات Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat تجعلك شخصاً مثقفاً واسع الإطلاع ومحصناً ثقافياً من التعتيم الثقافي Cultural Obscuration والشعوذة السياسية والسوبرستشن السياسي، أو الخرافات Superstition، وهي أمور تنتجها بعض الأنظمة الكلاسيكية Classic Systems السياسية القائمة علي قاعدة الدين للتحكُّم في مصائر البشر علي قاعدة الغيبيات، خاصة عندما يعجز العقل البشري عن إستكناه تلك الأمور الغيبية، التي تحدث في مجالات الطبيعة أو غيرها، فيلجأ الي التفسيرات الدينية.

وثقافة تعدد الثقافات تصنع منك شخصاً واعياً ومتمتعاً بحصانة فكرية منيعة. بجعلك كل هذا إنساناً مستنيراً قادراً علي حل مشاكله الخاصة وأي مشاكل أخري تنتج عن سياسات الحكومات الكلاسيكية في أي بلد كانت، خاصة عندما تنتج تلك السياسات مشاكل عديدة تؤثر سلبياً علي حياتك وحياة الآخرين. ليس هذا فحسب، بل ان ثقافة تعدد الثقافات تمكِّنك من إبتكار الأفكار الديناميكية التي تسهم في حلحلة كل مشاكل السياسات غير الحكيمة التي تمارسها الأنظمة السياسية الكلاسيكية Classic Political Systems.

العادة الإجتماعية السائدة لمعظم الناس والتي أصبحت قاعدة للسلوك العام هي ان كل إنسان يفكر فقط في نفسه. هذا يعني انه يفكر في كيف يعيش، أو كيف يتعلَّم لتحسين وضعه، وكيف يرعي أسرة ويتكفّل بمعيشتها، وكيف يتمتع بصحة جيدة ووضع إقتصادي جيد، وبالتالي كيف يستمتع بكل ما لذّ وطاب من متع الحياة. ليس هناك أي أمر سلبي في هذا، طالما ان هذه الحقوق المشروعة لا تتعدي الي إنتهاك حريات الآخرين، أو تسبب لهم بعض الأضرار. هذا أيضاً من الحقوق المشروعة، طالما لم يتعرّض هذا الإنسان الي أي أمر ينتهك حقوقه المشروعة، أو يؤثر علي حياته بأمر خطير. وعلي هذا الأساس فان أي أمر خطير يهدد حياة هذا الإنسان فيما يتعلّق بكل تلك الأمور المشروعة يهدد بالتالي حياة الآخرين. وعلي هذا الأساس أيضاً يكون تفكير الإنسان في نفسه فقط أمراً ليس هو من الحقوق المشروعة تماماً. لماذا لا يكون تفكير الإنسان في نفسه فقط وفي هذه الحالة من الحقوق المشروعة؟

الإجابة هي في غاية البساطة. طالما ان هذا الإنسان لا يعيش لوحده في جزيرة منعزلة عن العالم، وبالتالي طالما هو يعيش في مجتمع في أي مكان من الكرة الأرضية فهو محكوم بما يُسمي بالعقد الإجتماعي. يلزمه هذا العقد الإجتماعي بالتفكير في أمر الناس الذين تتهدد حياتهم أخطار مثلما تهدد حياته. لنضرب مثلاً عن هذا الأمر. عندما تحدث فيضانات يتضرر جميع البشر في مناطقها. في هذه الحالة لا بفكر الإنسان في نفسه فقط. لذلك تجده يخرج مع جميع المتضررين ويعمل معهم في محاولة للنجاة من الفيضانات، وإقامة التروس والحصون إذا أمكن ذلك. هذا يعني ان الإنسان لا يفكر في حقوقه المشروعة الخاصة به. وبنفس الطريقة، عندما تحدث أخطار أوبئة يلتزم هذا الإنسان بحماية نفسه وحماية الآخرين أيضاً. هذا لأن الوباء ينتشر بسرعة إذا لم يتحوّط أي إنسان منه. قاعدة الحرص علي السلامة العامة هنا تنطلق من إلتزام أخلاقي يشتمل عليه العقد الإجتماعي الذي تحدثت عنه.

يقودنا هذا الحديث الي وباء مرض كورونافيروس Coronavirus وكيف تعامل الكثيرون معه وفقاً لما قلنا عليه العقد الإجتماعي. لم يلتزم الكثيرون بأمور الحماية الشخصية وبالتالي أمور حماية عامة الناس. مثلاً لم يضع الكثيرون أقنعة علي وحوههم، أو يرتدوا قفازات، أو يحافظوا علي مسافة بينهم وبين الآخرين، رغم كل التوجيهات الصحية. ليس هذا فحسب، بل لم ينتبه المدخنون الي ان التدخين في ظروف إنتشار المرض في مجموعات هو أمر مضر لهم جميعاً وللآخرين الذين يمرون عبر الأمكنة التي يدخن فيها الآخرون. بل ان بعض المدخنين ظلول يدخون في مناطق ضيقة مغلقة في اغلب الأحيان مثل المصاعد. حتي في عدم وجود هذا الوباء، فان التدخين في المناطق الضيّقة المغلقة مضر للآخرين.

ولكن ليس هذا كل ما يهم من أمر وباء مرض كورونا Corona virus. المهم في الأمر هو انه ما من أحد قد فطن الي كيفية إنتشار الوباء ومن الذي تسبب فيه في الأساس؟، وبأي شئ تسبب فيه؟

أي وباء له أسباب أخري تضاف الي الأسباب الطبية التي يعني بها الطب. مثلاً أي أمر من أمور عدم الإحتراز وإتباع إجراءات السلامة العامة يعني ان الوباء سينتشر بسرعة. عدم العزل للمسافرين الذين أتوا من مناطق الوباء يساعد علي إنتشار الوباء. عزل المسافرين الذين أتوا من المكان الذي بدأ فيه الوباء لا يمكن ان يكون فقط لأسبوعين مثلما حدث في بعض المناطق. عدم تحديد وعزل المصابين يساعد أيضاً علي إنتشار الوباء.

ولكن ليست كل هذه الأسباب هي الأساس في الوباء فأساسه السياسات غير الرشيدة التي أدت الي ضرب التوازن البيئي الطبيعي مما تسبب في الإحتباس الحراري Global Warming وهي الظاهرة التي أدت الي الإحترار العالمي، أو ما صار يُعرف بظاهرة تغيُّر المناخ Climate Change. السياسات المعنية هي مجموعة من الإجراءات التي تقننها قوي راس المال Capital Power والخاصة بتنمية راس المال عن طريق التصنيع الكثيف في مجالات التصنيع المدني والتصنيع العسكري، وهي المجالات التي أسهمت السياسة فيها عن طريق إجتثاث الغابات، إنتاج إنبعاثات هائلة من ثاني اكسد الكربون، وكميات هائلة من النفايات الخطرة، وكميات هائلة من مستخلصات الأسلحة البيولوجية الجرثومية والكيمائية والنووية.

فكيف لا يُصاب العالم بأوبئة؟

The Global Dynamics Illuminate Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat!

The Global Dynamics illuminate and create a new world of Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat through learning about what is happening to our world since the tragic political plans that have ended of the Cold War Era. Then, through these dynamics the masses of the world can solve all of the planet's problems.

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 1

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/1IiIci7hjZE

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 2

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/RT4C3xydsP0

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 3

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 3, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/c_ND8kUL0qE

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 4

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 4, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ReNcMhG9cyA

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 5

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 5, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/li3063nECGc

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 6

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 6, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/r0UEcDryJ3o

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 7

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 7, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/rHQj6HSY-KM

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 8

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 8, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/96G732HGY-M

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 9

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 9, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/23Lz89zS1RY

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 10

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 10, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KRFWybE5aRE

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 11

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 11, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9MdhdJeCdUk

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 12

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 12, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/bGUtj5oC6Bo

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 13

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 13, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/T3-x88Aa8RE

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 14

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 14, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/od3_2Izg8ZQ

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 15

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 15, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/zstFN59hBBE

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 16

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 16, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/UpqUOFam8ww

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 17

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 17, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/W_YIPjCc-os

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 18

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 18, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/-Q9rWV34q18

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 19

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 19, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/Vu92eOwaNcc

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 20

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 20, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/cMBy27DkYXQ

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 21

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 21, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/7c2GRUdXzKM

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 22

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 22, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/83-IO088B94

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 23

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 23, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/HH2xgm-GfvM

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 24

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 24, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/MZGd4rUXJKc

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 25

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 1 - 25, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/temDIxPSZ1U

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 26

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 26, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/pNJMy3Pxc8c

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 27

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 27, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/t0MfZ5736-c

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 28

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 28, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/0kU5zEW8lhg

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 29

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 29, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ojLU2ywQoVY

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 30

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 1, Arabic video lessons by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/IsG7AuIhQXQ

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 31

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 2, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/NySLGBEF4xM

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 32

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 3, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/U7XfY9ZpKo0

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 33

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 4, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KWDyaLCz4NA

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 34

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 5, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/JPJ2giLACkI

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 35

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Videos: How to Setup International Revolution? Episode 2 - 6, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/8cwf5H7ivbQ

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 36

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 7, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/kr0R1-IqPKE

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 37

Climate Justice, Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/4HS-Jq7bJJ0

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 38

Climate Justice, Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9VH_f045Bv4

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 39

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Global Dynamics 40

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Multilingual Dynamics 1

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Bilingual Dynamics 2

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Multilingual Dynamics 3

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat on Bilingual Dynamics 4

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Encouraged Me to Inspire & Guide the Masses to Plant More than 5,000,000 Martyr's Tree in Eritrea

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Energized Me to Create Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 1 from the Idea of the Eritrean Martyr's Tree

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Fired My Imagination to Create Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 2 to Spark the Sudanese Revolution

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Influenced Me to Create More Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 3 to Support the Sudanese Revolution

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Inspired Me to Mobilize the Sudanese Revolution through Long Years and It Failed

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Motivated Me to Create 3 Mechanisms for a Progressive Sudanese Revolution Neglected by Sudanese, so the Revolution Failed

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat Persuaded Me to Uncover the Muslim Brothers, the Founders of International Terrorism with Other Global Elements

Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat - ثقافة متعددة الثقافات - Multicultural Culture - Multiculturalism ...

Go Multicultural with Me to Save the Planet and Thus the Humans!

* You CAN USE ANY LANGUAGE to write comments on Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat. Don't feel like you can't do this even if you don't know how to write. Just write your comments in any language and I will do the editing and translation job for you, so you become a global writer. That will make you a professional writer. Share your page, when you get it published.

* Signup for HOA Political Scene Newsletter through the form on Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat and confirm that. Watch for an email with a link to confirm. You can read about the newsletter on the provided link.

* Share the links of the Global Dynamics including Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat and share the posters of the global political campaign on good websites (please not in FaceBook) and fix the posters everywhere on public places.

* Contact Us to let us know that you read Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat, understood what you read and you would like to stand by the side of the global masses, as you learned from Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat.

* Forward HOA Political Scene to your friends, including the link of Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat as follows  , so your friends will take the same actions.

* Read about the nature problems we have globally including the effects of climate change on many places and on the people, as you read on Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat at 100-beautiful-sites-in-the-world.com/100-beautiful-sites-blog.html.

* Watch documentaries and movies on nature crises caused by the policies you read about on Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat at tvcinemaapp.com/tv-cinema-app-blog.html. Please, when you find anything that doesn't make any sense to you, come here to write about it. I will answer your queries and reward you for that by offering you some good books to read and know more about how to make your life better.

The form above is for signing up for the newsletter and the one below is for writing Comment C2 Entries on Thaqafa Mutaeadidat Althaqafat.

Have A Great Story About This Topic?

Do you have a great story about this? Share it!

[ ? ]

Upload 1-4 Pictures or Graphics (optional)[ ? ]

 

Click here to upload more images (optional)

Author Information (optional)

To receive credit as the author, enter your information below.

(first or full name)

(e.g., City, State, Country)

Submit Your Contribution

  •  submission guidelines.


(You can preview and edit on the next page)

Enjoy this page? Please pay it forward. Here's how...

Would you prefer to share this page with others by linking to it?

  1. Click on the HTML link code below.
  2. Copy and paste it, adding a note of your own, into your blog, a Web page, forums, a blog comment, your Facebook account, or anywhere that someone would find this page valuable.

نُشرت مطلع هذا العام

رواية "الموتُ شرقاً" تكشف لك سرّ الموت الشرقي التراجيدي المستمر للإنسان

Sudanese Journalist, poet, write and human and political activist Khalid Mohammed Osman

احصل علي الرواية الآن واكتشف إنهيار القواسم المشتركة، واستلهم إبداعا يشبه الأسطورة في النص الروائي

"Follow", "like", "tweet", or "pin" the pictures to express your love! Thanks

Horn Africa's Political Tragedy

Love in the Internet Time on Apple Books

Rising of the Phoenix Poetry on Apple Books

Free Poetry Picture Book

Free poetry picture book on Apple Books. You can use the images on public places for your customers to enjoy, while taking coffee.

The French & Spanish Versions

You can work the French versions and the Spanish versions of the two books above with me on, one on one bases. Contact Us.

HOAs Political Poetry Imaged

I'll be thankful, if you get one of my books.

My Books!

Publish Your Book

Let's be the publishers of your book. Use the form at Contact Us.


Work From Home With SBI!