FACEBOOK IS SOCIAL DICTATORSHIP & SOCIAL MEDIA SPAM, but that is not all. GET THE INSIGHTS ON HOAS ABOUT FACEBOOK., AS ONE OF HOA'S DYNAMICS AND SEE THE OTHER DYNAMICS IN MORE THAN 90 BILINGUAL PAGES.

Political Parties!

Political Parties and everything that goes wrong with them is a premium topic on the HOA Political Scene.  Almost all of the people in the world think that they are important to form governments and build political systems. I do not think so. It is not important to have them to build anything, or to be forms of democracy. This is all the Horn Africas Network is about. With logic, you will agree at the end to such conclusion.

I am concerned with this term associated with parties, leading systems and democracy, because I spent my life fighting totalitarian regimes, as well as parties of religious nature. So, this is why the theme politics is dominant in this network.

The rest of the page is in Arabic. The English version of this article is at Political Parties Systems, so both Arabic and English readers can enjoy discovering why they are not important to build political systems and why they are not important either for democracy.

I am seeking to you out of more than 50 years of experiences in this field, as a journalist and a political fighter.

هل أنظمة الأحزاب السياسية جيدة؟

لا، أنظمة الأحزاب السياسية ليست جيدة. هذه هي الإجابة القصيرة المباشرة. هل هناك من طرح هذا السؤال من قبل؟

لدينا بعض الأشياء التي يجب القيام بها هنا فيما يتعلق بهذا السؤال. تابع سطور وأقسام الصفحة لتتعرف على هذه الأمور ووتعرف المزيد عن أنظمة الأحزاب السياسية. المعرفة الجيِّدة هي التي تحدد المواقف السياسية الجيِّدة، خاصة وأننا بطبيعة الحال قد تعرّضنا لتشويش الميديا السياسية العالمية، وتشويش الكثير من الأنظمة وغسل العقول، في زمن أصبح فيه إستهلاك القمامة أكثر من إستهلاك المواد الغذائية، التي يحيا بها الإنسان.

أول شيء، إذا لم تطرح مثل هذا السؤال من قبل، فهذا يدل على رضاك عن هذه الأطراف. هل يمكن أن تخبرني لماذا أنت راضٍ؟

الأمر الثاني، إذا صادف أنك طرحت هذا السؤال، هل يمكن أن تخبرني لماذا طرحت هذا السؤال، الذي يشير إلى أنك تشك في هذه الأطراف (الأحزاب)؟

الأمر الثالث هو أنني سأخبرك لماذا طرحت هذا السؤال بنفسي. أنا أشك أيضا في الأحزاب السياسية Political Parties. ولكن، أكثر من ذلك، اعتبره سؤالًا مغريًا ومحفزًا (محرِّضا)). لماذا؟ لأنه سؤال معياري محرِّض وسوف تعرف معيارية هذا السؤال وتحريضه عندما تتابع الصفحة بأقسامها وفيديوهاتها. من قال إن التحريض ليس سوى محاولة لإثارة السلوك غير المشروع؟ هذا تفسير أحمق.

إلى جانب التحريض والإغراء، هناك قوائم حقائق تسلِّط الضوء على سلوكيات هذه الأحزاب وتصرفاتها، منذ فترة الحرب الباردة وما بعدها، مما ينعكس على استمرار الأوضاع السيئة التي لا تطاق في جميع أنحاء العالم. هل هناك فرق بين السلوكيات والتصرفات؟ نعم. الفرق سايكواوجي في علاقة البشر بهذا الأمر.

هل مازلت هنا؟

شكرًا لك على وجودك هنا، حيث ستكتشف بعض الأشياء التي لم تسمع عنها من قبل. فقط كن صبورا، فالصبر هو تسامح لا يُقدَّر بثمن وإنفتاح ذهني. لذا، دعنا نتوسَّع في تفاصيل هذا السؤال. أنت لم تنسه بطبيعة الحال، وهو هل  أنظمة الأحزاب السياسية Political Parties جيدة؟

لماذا أنظمة الأحزاب السياسية Political Parties ليست جيدة؟

قد يكون هذا هو رأيك إذا لم تقرأ السؤال بشكل صحيح. قد يفسر هذا أيضًا الشعور النفسي، الذي يتعلّق بالطريقة التي يعمل بها عقلك مع مثل هذه العبارة، أو بكلمات أخرى الوحدات المفاهيمية في عقلك، أو يتعلَّق بمكونات السؤال.

ليس هذا فقط، ولكن قد تكتشف أن شعورك النفسي الذي يتآلف مع ما تعرفه وتفكر فيه بشأن أنظمة الأحزاب السياسية Political Parties ودورها في الديمقراطية، يفتح المجال أمامك لتتأكد من ان دورها في الديمقراطية ليس له ما يبرره، خاصة عندما تنظر إلى المشاكل التي تسببت فيها.

من خلال فهم هذا النقطة، سأشرح لك لماذا كل الأحزاب السياسية ودورها في الديمقراطية وَهْم جميعًا (فلا تصبح شخصاً موهوماً بالديمقراطية المدعاة فهي كليشيه). الديمقراطية خيال. حسنًا، لمصطلح "خيال" تفسير آخر، بالإضافة إلى الأدب ... يتحدث عن البلاغة وتقنياتها التركيبية بمصطلحات كلمات، مثل العنوان الرئيسي "هل أنظمة الأحزاب السياسية جيدة".

بهذا نأتي إلى النقطة الأولى في العنوان لإستكشافها بالتفصيل والوصول إلى الحكم verdict.

عبر التاريخ وحتى هذه اللحظة، هناك دول كثيرة في العالم تحكمها أحزاب سياسية Political Parties، بعضها يستخدم العملية البرلمانية للوصول إلى السلطة، وبعضها يأتي إلى السلطة كحزب سياسي ويبقى فيها لأطول فترة ممكنة، والبعض الآخر منها يتبادل الحكم مع حزب آخر في كل فترة حكم، تمتد أحياناً الي أربع أو خمس سنوات.

كلٌ من هذه الأحزاب يؤسس نظاما مهما كان. إن تاريخ هذه الأحزاب السياسية يجعلها أحزابا كلاسيكية. هناك بالطبع بعض الأحزاب السياسية الجديدة التي تتشكّل لمعالجة إخفاقات الأحزاب السياسية القائمة، أو لمجرد الحصول على فرصة لتقاسم الثروة والمصالح الأخري مع الأحزاب القائمة.

ولكن جميعها، وكلما كثرت المشاكل، كلما أصحبت عديمة الجدوي. ليس ها فحسب بل قد تكون قد لاحظت ان هذه الأحزاب السياسية قد صنعت الكثير جداً من المشاكل، ليس في أوطانها فحسب، بل علي الصعيد الدولي.

أنت تفهم ما أقول وتدرك ان ذلك يحدث بالفعل وتعرف بالتحديد القوي المشكّلة من هذه الأحزاب السياسية التي تدير السياسة الدولية، بل وتدير حكومات أخري في العالم وتستخدم رؤوساءها كصبيان لهم. أليس كذلك؟

ما هي مشاكل أنظمة الأحزاب السياسية Political Parties في العالم؟

أنت تعرف المشاكل من الأخبار. لكن الأخبار لا تكشف كل شيء. العديد من الإجابات على الأسئلة إما مخفية من قِبل مسؤولي أنظمة الأحزاب السياسية، أو خفية لجعل العيون تركِّز على أشياء أخرى في محاولة تلاعب لإخفاء أسباب المشاكل، بدلاً عن التركيز على الحقائق.

كما تجذب بعض الإجابات إنتباه الجمهور للتركيز على أشياء أخرى، مثل التحديات التي تفرضها القوى الخارجية (الإرهاب الدولي مثلاً) للحصول على المزيد من الدعم لأنظمة الأحزاب السياسية. بل ان هذه المسألة تسيطر حتي علي تحريك الإنتخابات، وحيث تتباري الأحزاب السياسية حولها للفوز بتلك الإنتخابات.

ستتضح لك المشكلات عندما تنظر إلى ما يحدث في كل مكان في العالم. أنت تختبر ذلك في حياتك. وبتفكير إصطفائي أو صفوي سوف ترى ما يلي:

  • مستوى معيشتك يتدهور.
  • نفسياتك في الحضيض لأنك مهدد بالأوبئة ومعزول أحياناً وتعيش في قلق بسبب ذلك،
  • الصراعات في منطقتك، إذا كنت تعيش في إفريقيا أو آسيا،
  • تغيُّر المناخ يضر بالعديد من الأماكن ويسبب الأوبئة،
  • ذوبان الجليد وتفاقم الأوبئة بعد تغيُّر المناخ والإحتباس الحراري له مشاكل لا تُحصي،
  • الاقتصادات تتقلص في كل مكان،
  • الإرهاب يمتد عالميا ويُنظِّم في أماكن كثيرة، حتى خارج مناطقهم (في أوروبا مثلاً)،
  • نظام الأحزاب السياسية يثير لك تحديات عالمية ويدعم النزاعات في الأراضي الفقيرة،
  • مشاكل إضافية عديدة لا حصر لها.

خلفيات مشاكل أنظمة الأحزاب السياسية Political Parties ومتي بدأت في الواقع؟

إذا كنت لا تتباع الخلفيات فأنت لا تعرف شيئاً عن النمو التاريخي التدريجي للمشاكل العالمية. هي أصبحت عالمية، لأنه حتي المشاكل الداخلية في بعض البلدان تجد واحدة من مسبباتها قوي خارجية، إما داعمة لأنظمة من أجل مكاسب خاصة بها، وإما داعمة لحركات تمرد علي الأنظمة في الدول الأخري.

هناك محور أساسي في بداية ونمو وتطوّر هذه المشاكل العالمية. وهذا المحور تمّ التخطيط له بعناية من إحدي طرفي اللعبة السياسية في المعادلة الدولية في الثمانينات، بينما بدأ الطرف الآخر مائعاً في مواقفه وهي المسألة التي أدت الي إنهياره أمام خصمه السياسي التاريخي وبالتالي تفكك دولته الشاسعة المساحة وتفكك دول أخري كان يؤثر عليها بسياساته.

وفي ذات الوقت الذي تمت فيه هذه اللعبة السياسية الدولية الرامية الي تفكيك الإتحاد السوفياتي ومعسكر الدول الأوروبية الإشتراكية، بدأت عملية خلق الإرهاب الدولي وتغذيته بشكل أساسي لمواجهة الحكومة الأفغانية، التي كانت ترتبط بمعاهدة صداقة مع الإتحاد السوفياتي. هذا ما سوف تقرأ عنه بالتفصيل في الصفحات الديناميكية، التي تأتي في سياق الديناميكيات الدولية، التي إنبثقت في ذهني  إثر تدهور التاريخ الإنساني منذ ذلك الوقت بفعل تلك السياسات، التي إستهدفت إنهاء الحرب الباردة بضرب توازن النظام السياسي الدولي، كما إستهدفت ضرب النظام البيئي أو توازن النظام البيئي المعروف بتوازن ال ecosystem.

واقعياً أنت لا تعرف ان القوي السياسية الدولية في العالم الغربي كانت ومنذ الخمسينات وهي الفترة التي بدأت فيها دول كثيرة في العالم حركات التحرر من الإمبريالية الكلاسيكية، تراقب تلك المناطق الغنية بالثروات الطبيعية وتساعد في بعضها الأحزاب ذات الطابع الديني الإسلامي للوقوف في وجه الأحزاب الشيوعية التي بدأت تتشكّل في تلك المناطق مما يُسمي بالعالم الإسلامي في شمال افريقيا والشرق الأوسط.

كيف تحل مشاكل أنظمة الأحزاب السياسية Political Parties عملياً؟

كلك عقل. لا تعتقد أبدًا أنك مجرد فرد لا يمكنه فعل أي شيء. يجب أن تعلم أن تجارب أنظمة الأحزاب السياسية تفشل بشكل مستمر من خلال هذه المشاكل التي عرضناها والتي تراها حولك وتهدد حياتك وتدلّ علي فشل حكومات الأحزاب السياسية. هذا الفشل ظلّ يتفاقم منذ نهاية الحرب الباردة. لذلك، العديد من المشاكل لها نتائج مدمرة في العديد من الأماكن.

أنت تدرك أن مثل هذه الأمور يجب أن تتغير، لكن كيف؟

لا توجد أي مبادرة أتت بالحلول لمشاكل العالم حتي الآن. ولكن بعد جهود دؤوبة في تحليل كل ما حدث للعالم لحلّ مشاكل العالم، لدي واحدة وهي أول مبادرة من نوعها على الإطلاق لتحريرك من كل هذا الذي ألم بك بفعل سياسات الأحزاب السياسية.

 المبادرة هي ما أسميه LPE لعصر الجماهير. يتعلّق الأمر بكيفية إلغاء أنظمة الأحزاب السياسية الكلاسيكية واستبدالها بأنظمة الجماهير. إنه الحل لمشاكل العالم.

للحصول عليها والحصول عليها تمامًا لحلّ المشكلات، سوف تحتاج إلى الاشتراك في نشرة القرن الافريقي السياسي الإخبارية لـ HOA Political Scene وتأكيد اشتراكك.

بعض أجزاء من هذه المبادرة الدولية موجود علي أقسام هذه الصفحة تحت عنوان الديناميكيات الدولية.

نشأت مثل هذه الأفكار الديناميكية حول الأنظمة الكلاسيكية للأحزاب السياسية Political Parties من أفكار أخرى، بدأت بها منذ السبعينيات. على رأس هذه الأفكار الديناميكية توجد أفكار عصر الجماهير وهي المحور الذي بدأت به تجميع الجماهير الإرترية حول فكرة شجرة الشهيد الإرتري Eritrean Martyr's Tree ومجهودات تنظيم منظمة البيئة الإرترية في اسمرا Asmara. شاهد كل ذلك من خلال القسم التالي من الصفحة.

Learn the Global Dynamics that Respond to the Problems of Political Parties!

The Global Dynamics contain the Global Theory, which is Theory of the Masses. It is HOA's Theory, which is a Dynamic Theory. Whatever its name is the theory has a scientific process to solve the problems of the Political Parties, by building the Systems of the Masses and launching the Era of the Masses. This is my theory and I make it yours too. Victory to the world masses.

Global Dynamics 1 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 1, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/1IiIci7hjZE

Global Dynamics 2 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 2, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/RT4C3xydsP0

Global Dynamics 3 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 3, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/c_ND8kUL0qE

Global Dynamics 4 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 4, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ReNcMhG9cyA

Global Dynamics 5 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 5, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/li3063nECGc

Global Dynamics 6 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 6, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/r0UEcDryJ3o

Global Dynamics 7 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 7, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/rHQj6HSY-KM

Global Dynamics 8 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 8, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/96G732HGY-M

Global Dynamics 9 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 9, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/23Lz89zS1RY

Global Dynamics 10 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 10, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/KRFWybE5aRE

Global Dynamics 11 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 11, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/9MdhdJeCdUk

Global Dynamics 12 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 12, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/bGUtj5oC6Bo

Global Dynamics 13 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 13, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/T3-x88Aa8RE

Global Dynamics 14 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 14, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/od3_2Izg8ZQ

Global Dynamics 15 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 15, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/zstFN59hBBE

Global Dynamics 16 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 16, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/UpqUOFam8ww

Global Dynamics 17 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 17, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/W_YIPjCc-os

Global Dynamics 18 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 18, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/-Q9rWV34q18

Global Dynamics 19 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 19, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/Vu92eOwaNcc

Global Dynamics 20 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 20, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/cMBy27DkYXQ

Global Dynamics 21 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 21, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/7c2GRUdXzKM

Global Dynamics 22 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 22, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/83-IO088B94

Global Dynamics 23 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 23, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/HH2xgm-GfvM

Global Dynamics 24 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 24, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/MZGd4rUXJKc

Environmental Activities Like the Eritrean Martyr's Tree to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 25, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/temDIxPSZ1U

Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 1 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 26, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/pNJMy3Pxc8c

Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 2 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 27, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/t0MfZ5736-c

Environmental Activities Like the Sudanese Martyr's Tree 3 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 28, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/0kU5zEW8lhg

Multilingual Dynamics 1 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 1 - 29, by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/ojLU2ywQoVY

Bilingual Dynamics 2 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 1, Arabic video lessons by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/IsG7AuIhQXQ

Multilingual Dynamics 3 to Stop Political Parties

How to Setup International Revolution? Episode 2 - 2, Revolutionary lessons in Arabic by veteran activist, journalist, poet, short story writer and novelist Khalid Mohammed Osman: https://youtu.be/NySLGBEF4xM

Want to Embrace the Global Dynamics to Stop Political Parties and Build the Systems of the Masses?

You can do more than that, when you learn more from the Global Dynamics and know more. Follow these steps to save your world.

  • Subscribe to HOA Political Scene Newsletter and confirm your subscription to know more about what you read on Political Parties.
  • Write comments on Political Parties on the form at the bottom of the page.
  • Watch and learn from the videos about the Political Parties, like, share and subscribe to the channels to know more about Political Parties.
  • Read about the impacts of the insufficient policies of the Political Parties and among them the causes of climate change and its epidemics and use how many places have been affected by the policies of Political Parties on 100-beautiful-sites-in-the-world.com/100-beautiful-sites-blog.html.
  • Watch films and documentaries on climate change to make sense of what you read on Political Parties on TVCinemaApp.com/tv-cinema-app-blog.html.
  • Forward Political Parties to your friends through the form at Forward HOA Political Scene and ask them to read about Political Parties and follow your steps.
  • Contact Us to connect with the principles you read on Political Parties.

Please be responsibly when you use this form to comment on Political Parties. Thanks.

Have A Great Story About This Topic?

Do you have a great story about this? Share it!

[ ? ]

Upload 1-4 Pictures or Graphics (optional)[ ? ]

 

Click here to upload more images (optional)

Author Information (optional)

To receive credit as the author, enter your information below.

(first or full name)

(e.g., City, State, Country)

Submit Your Contribution

  •  submission guidelines.


(You can preview and edit on the next page)

Enjoy this page? Please pay it forward. Here's how...

Would you prefer to share this page with others by linking to it?

  1. Click on the HTML link code below.
  2. Copy and paste it, adding a note of your own, into your blog, a Web page, forums, a blog comment, your Facebook account, or anywhere that someone would find this page valuable.

نُشرت مطلع هذا العام

رواية "الموتُ شرقاً" تكشف لك سرّ الموت الشرقي التراجيدي المستمر للإنسان

Sudanese Journalist, poet, write and human and political activist Khalid Mohammed Osman

احصل علي الرواية الآن واكتشف إنهيار القواسم المشتركة، واستلهم إبداعا يشبه الأسطورة في النص الروائي

"Follow", "like", "tweet", or "pin" the pictures to express your love! Thanks

Horn Africa's Political Tragedy

Love in the Internet Time on Apple Books

Rising of the Phoenix Poetry on Apple Books

Free Poetry Picture Book

Free poetry picture book on Apple Books. You can use the images on public places for your customers to enjoy, while taking coffee.

The French & Spanish Versions

You can work the French versions and the Spanish versions of the two books above with me on, one on one bases. Contact Us.

HOAs Political Poetry Imaged

I'll be thankful, if you get one of my books.

My Books!

Publish Your Book

Let's be the publishers of your book. Use the form at Contact Us.


Work From Home With SBI!